Bra start till Thousand sons?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Akhrat

Bra start till Thousand sons?

Inlägg av Akhrat »

Hej. Blivit sugen på Thousand sons. Gillar verkligen deras look med egyptiska inslag och fluffet med deras dammfyllda dräkter. Men vad behöver jag för att kunna spela med dom och vilka figurer bör jag köpa? Tack på förhand.

Halvar

Re: Bra start till Thousand sons?

Inlägg av Halvar »

Den första frågan man måste ställa är om du vill att det ska vara kompat eller okompat.
Ja' än't bittä'!

Youndi

Inlägg av Youndi »

Rubric Marines är ryggraden i en Thousand Sons armé. Du får bara en chef med trollstav per ask så två askar är nog bra även om du vill ha 5:or.
Scarab Occult Terminators är häftiga som kattan. Du får en femma per ask. Köp två.
Du måste ha minst 2 trollkarlar för att spela core formationen "War Cabal". Har du inga alls hemma får du 3 (varav en på skiva) i en ask Exalted Sorcerers.
Ett par Rhinos att köra runt dina Rubrics i, har du inga hemma så kanske Tradera kan prestera.
En ensam War Engine går att ta som auxilirary formation. Så om du har en heldrake eller deffy eller nåt hemma är du klar.
På längre sikt kommer du kanske vilja ta auxilirary formationen "Tzaangor Warherd". Här snackar vi dock i runda slängar 60 gubbar så det blir dyrt att köpa på ett bräde.

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Tack för bra tips :) Har i nuläget absolut ingenting. Behöver jag Wrath of Magnus och Traitor legions? Och finns det några kort?

Youndi

Inlägg av Youndi »

Wrath of Magnus innehåller reglerna för de nya Thousand Sons trupperna, formationerna, trolleri osv. så den behöver du definitivt. Vet ej vad som finns i Traitor Legions. Du behöver också Codex Chaos Space Marines om du inte har den redan.

Det finns inte kort nej. Ingen mening med att köpa demon-kortleken heller eftersom 1k sons har nya magier och unika objektiv.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det lär väl dyka upp "Limited Editions" av de nya magierna.

Traitor Legions är OK, men allt du behöver finns redan i Wrath of Magnus vad jag förstått.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Wrath of Magnus och Traitor Legions innehåller samma regler för Thousand Sons, så det är väl mest en fråga hur mycket pengar du vill lägga på regler. I Traitor Legions får du dock också formationerna från Traitor's Hate, så har du inte den boken och vill komma åt de reglerna så skulle jag satsa på Traitor Legions.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Ja Traitor legions är ju snäppet billigare :roll:

thismeanswarmate

Inlägg av thismeanswarmate »

Wrath of Magnus är helt fokuserad på Tzeentch och innehåller regler för både Thousand Sons och Tzeentch-demoner medans Traitor Legions är fokuserad på Chaos Marines och innehåller regler för Thousand Sons och 8 till legioner. Så vill du endast spela Thousand Sons så funkar vilken bok som helst, men vill du alliera eller summona in Tzeentch-demoner skulle jag rekommendera Wrath of Magnus och om du vill mjölka ut så mycket som möjligt ur dina Marines skulle jag rekommendera Traitor Legions.

Värt att notera är att Wrath of Magnus innehåller en hel extra bok fluff också, medans Traitor Legions endast har en sida tillägnad Tzeentch.

Vill du verkligen visa din tillgivenhet till Tzeentch köper du givetvis 9 ex av båda.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Newyn

Inlägg av Newyn »

Ska du köra demonerna i Wrath ofMagnus behöver du Curse of the wolfen också.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Skriv svar