Etched Brass?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent

Etched Brass?

Inlägg av Serpent »

Jag funderar på om jag skulle köpa Etched Brass från FW. Finns det några här i communityn som har använt sig av det? Nånting som jag borde tänka på när jag använder det? Är det tillräckligt snyggt för att använda..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Etched Brass?

Inlägg av NilssonHarHund »

De är snyggare än transfers, men är svåra att applicera och måla. Svårt att använda annan målningsteknik än frihand för att få till alla detaljer, eftersom ytan är tunn, detaljerna små och kanterna vassa. Såhär i efterhand efter att ha använt dem på 4 tanks skulle jag nog lärt mig dölja transferglans bättre eller målat frihand istället.

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Jag är heller inget fan. De är svåra att jobba med då de är tunna och det är klurigt att få ut dem från sprue. Jag löste det med dremel men rekommenderar det inte.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ungefär så ja. Etch är snyggt om man vet vad man gör, men trixigt att få till. Är det bara typ markings är det inte så komplicerat dock. Bra hobbytång och bra filar räcker liksom. Är det brassetch som ska bockas rekommenderar jag en "etch-mate". Dyr men nödvändig.
Annars är ju dekaler ett bra alternativ. "Silvering" är lätt att få bukt med om man tycker det hindrar en från att använda dem.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar