Kharn och Chaos den 3e september!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Serpent »

Jag förutspår att de nya magiskolorna blir svaga kopior av Marineskolorna. Det är ju Chaos, liksom. :roll: Men "Sinistrum" låter ju supercoolt.

Sen kan vi ju hoppas på att alla delar av Chaos kan få lite kärlek. Khorne har fått mycket scentid på sistone. Hade väl varit najs med lite för de vanliga legionerna också. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Omslagsbild och en beskrivning av vad som finns i traitors hate.

http://www.belloflostsouls.net/2016/08/ ... -hate.html
Let’s break this down! First off Traitor’s Hate looks to be kicking off a “Black Crusade” series of books in the Diamor System. Will this be like the War Zone Fenris series or Damocles Gulf? Unclear, but the text does allude to who is involved:

Abaddon (Black Legion)
CSM Lord Xorphas (Crimson Slaughter)
Kharn (World Eaters)
Adeptus Mechanicus
Blood Angels
Interesting! Also this book will have more than just narrative info. Looks like CSM are also getting some new toys to play with:

Renegade Knights
New Psychic Disciplines
New Formations
Black Crusade Detachment
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Mer rykten om innehållet

http://natfka.blogspot.se/2016/08/leake ... ls-of.html
via aracerssx, originally from 4chan;
Well, saw the Traitor's Hate stuff and talked about it to the redshirt. Supposedly it has datasheets for all renegade knight patterns seperatly instead of the single one from the box, i.e. Warden, Crusader and so on. Dedications are in.
Kharn will get a new datasheet, but will mostly stay the same except for one change. Maybe the rumored Eternal Warrior, the guy refused to clarify that. He can be taken in CSM and KDK.
Black Legion meta formation is the usual decurion stuff. Several formations combine daemons and CSM. It's all about BL and CS, so no stuff for other legions.
The psychic disciplines are not god-specific and availiable to all psykers.

Names of the new heretic Psychic Disciplines.
Ectomancy (mmm, Ecto Cooler)
Geomortis
Sinisturm
Heretech

Rumored Heretech power:

Howl of the Warp
Warp Charge 2

Blessing targeting a friendly unit within 18"

Unit's ranged weapons become AP3, Gets Hot
Även om chaosspelare hunnit bli ett bittert släkte vid det här laget så har ni ju i alla fall knights som är bättre på egen hand än lojalisterna. Dubbla battlecannons eller avengers? Ja tack! :)

sefiii

Inlägg av sefiii »

Elevatorlake skrev:Mer rykten om innehållet

http://natfka.blogspot.se/2016/08/leake ... ls-of.html
via aracerssx, originally from 4chan;
Well, saw the Traitor's Hate stuff and talked about it to the redshirt. Supposedly it has datasheets for all renegade knight patterns seperatly instead of the single one from the box, i.e. Warden, Crusader and so on. Dedications are in.
Kharn will get a new datasheet, but will mostly stay the same except for one change. Maybe the rumored Eternal Warrior, the guy refused to clarify that. He can be taken in CSM and KDK.
Black Legion meta formation is the usual decurion stuff. Several formations combine daemons and CSM. It's all about BL and CS, so no stuff for other legions.
The psychic disciplines are not god-specific and availiable to all psykers.

Names of the new heretic Psychic Disciplines.
Ectomancy (mmm, Ecto Cooler)
Geomortis
Sinisturm
Heretech

Rumored Heretech power:

Howl of the Warp
Warp Charge 2

Blessing targeting a friendly unit within 18"

Unit's ranged weapons become AP3, Gets Hot
Även om chaosspelare hunnit bli ett bittert släkte vid det här laget så har ni ju i alla fall knights som är bättre på egen hand än lojalisterna. Dubbla battlecannons eller avengers? Ja tack! :)

Det här gör mig försiktigt optimistisk, jag har iofs bara spelat kaos i typ ett år, jag kanske inte är tillräckligt cynisk/minns 3.5 'dex tiden.

Men vore kul att få in lite dark mechanicum i, trro någon att "dark geomancy" också kan flytta terräng?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Fast spelet behöver inte mer tokigheter i form av psycic powers, bra eller dåliga. Kan vi inte bara få spela tokiga rymdmän som skjuter svarta hål på varandra?
;-p
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Niklas

Inlägg av Niklas »

Jag tror de flesta chaos spelare är glada bara de får något vid det här laget.

Sedan kan vi alla samlas på någon krog och gnälla tillsammans om två veckor när det visar sig att allting är lite sämre eller lite dyrare än motsvarande space marine enhet. :D

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det är därför GW böjer chaos - spelarna över en tunna hela tiden. Det passar fluffet bättre när man är bitter och cynisk. :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Niklas skrev:Jag tror de flesta chaos spelare är glada bara de får något vid det här laget.

Sedan kan vi alla samlas på någon krog och gnälla tillsammans om två veckor när det visar sig att allting är lite sämre eller lite dyrare än motsvarande space marine enhet. :D
Preach it, child! :roll: :evil:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tänk om ni veteranchaosspelare fick rerolls för ert hat mot lojalister på samma sak som era (undermåliga) modeller får :)

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Förstår egentligen inte varför GW slacka så mycket med chaos. Som jag förstår det är chaos den mest ägda armen efter space marines. Hoppas verkligen dom satsar en hel del på chaos nu. Dom är ju tveklöst coolast. Bara det borde ju ge +2 i seize eller något ;)

Skriv svar