Bash out

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Bash out

Inlägg av Papa D »

Argos skrev:Tveksam till om det är bra idé. blir alldeles för svårt att vinna om man varken kan sätta sin egen komp eller bestämma vem man skall möta.

HAHAHAHAHA!!!!

Om de blir av kommer jag lätt...får väl nästan kvala in nu när jag åkte ner till en 34 plats eftersom jag inte va me på Gothcon =(
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Argos skrev:Tveksam till om det är bra idé. blir alldeles för svårt att vinna om man varken kan sätta sin egen komp eller bestämma vem man skall möta.
:lol:

Jag är lätt på, bara för att få känna mig som en av "toppskiktet".

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Papa D skrev:

HAHAHAHAHA!!!!

Om de blir av kommer jag lätt...får väl nästan kvala in nu när jag åkte ner till en 34 plats eftersom jag inte va me på Gothcon =(
Ja det suger att falla på rankingen bara för att man inte är med på en turnering..

Argos

Inlägg av Argos »

Nefrums skrev:
Papa D skrev:

HAHAHAHAHA!!!!

Ja det suger att falla på rankingen bara för att man inte är med på en turnering..
Jo, jag fick erfara det mellan GC 2009 och GC 2010, då det var nån jävla n00b som ledde rakningen eftersom jag inte orkade spela så mycket.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Argos skrev:Jo, jag fick erfara det mellan GC 2009 och GC 2010, då det var nån jävla n00b som ledde rakningen eftersom jag inte orkade spela så mycket.
Men nu har vi en skäggig noob i ledningen igen, precis som det ska vara.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Synd att man inte kan spela en seedad turnering med double eliminination

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Det verkar som att det finns ett litet intresse. Vilket betyder att det kommer att dyka upp folk.
Ska hitta ett datum
Tanken var att första rundans swiss ska gå efter komp och rankningsplats. Så dyker Jeppa upp som kommer han nog att få slugga mot Anders första omgången.

Argos

Inlägg av Argos »

Gnäll. Tur att det inte är en rankingturnering, då är det ju bara roligt att möta de bästa spelarna.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Silversixx skrev:Det verkar som att det finns ett litet intresse. Vilket betyder att det kommer att dyka upp folk.
Ska hitta ett datum
Tanken var att första rundans swiss ska gå efter komp och rankningsplats. Så dyker Jeppa upp som kommer han nog att få slugga mot Anders första omgången.
Alltid nice att börja med en free win..

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Apbra ide, Fanni.

Kör på mallen med en undre gräns men skit i övre då en lista faktiskt kan bli sämre (tvingas ner om den optas på 16 tex.)

5 ronder på en dag. Det skall inte vara för de svaga eller mesiga!

08.00 samling
08.30-11.20
11.30-14.20
lunch
15.00-17.50
18.00-20.50
21.00-23.50
24.00 Hurra för vinnaren.

EDIT: Lotta första rundan enligt rankingen: 1* vs 40*, 2* vs 39* osv (* förutsätter att alla top 40 dyker upp.)

Eller 4 ronder på en dag...

1500pts låter vettigt om man vill pressa tiden lite. Samt enkla rättfram uppdrag.

Bra initiativ
/Hylander
Senast redigerad av 1 Hylander, redigerad totalt 14 gånger.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar