Nemesis Strike Force och Wolf Guard Void Claws

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Re: Nemesis Strike Force och Wolf Guard Void Claws

Inlägg av Röde »

Apocswe skrev:Formationens regler gäller endast i formationen. Dess specialregler spiller aldrig över på andra modeller/enheter såvida de inte står specifikt i regeln.
+1
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Halvar

Inlägg av Halvar »

fauh skrev:Har för mig att du t.ex kan lägga orders på ig enheter med joina de karaktärer och då de är per unit basis så gäller det även dem.
det är inte alla som anser att det fortfarande är en imperial guard enhet. jag anser att det är en kombinerad enhet och därför får inte saker som enbart påverkar imperial guard enheter (i det här exemplet) användas på enheten. Dock är vi inte i majoritet tyvärr.
Ja' än't bittä'!

fauh

Inlägg av fauh »

Halvar skrev:
fauh skrev:Har för mig att du t.ex kan lägga orders på ig enheter med joina de karaktärer och då de är per unit basis så gäller det även dem.
det är inte alla som anser att det fortfarande är en imperial guard enhet. jag anser att det är en kombinerad enhet och därför får inte saker som enbart påverkar imperial guard enheter (i det här exemplet) användas på enheten. Dock är vi inte i majoritet tyvärr.
Exakt. Därför behöver vi en ruling ifrån swefaq där kombinerade enheter och specialregler som är på ENHETSBASIS. Vissa grejer är ju naturligt att det är per modell -andra mindre tydliga.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Regeln som säger att dom får deppa in är ju unik för enheterna i detachmentet. Karaktären är inte en del av de och får således inte deppa runda 1.

Han kan ju joint men då följer hela enheten istället vanliga reservregler, dvs runda 2 deep.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Förlåt om jag drar upp en "död" tråd, men kom det fram nåt swefaq beslut om det här?

fauh

Inlägg av fauh »

Drar även jag upp en död tråd. Har inte hänt något. Kan vi iallafall få en update om ang. hurvida detta diskuteras eller inte?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

fauh skrev:Drar även jag upp en död tråd. Har inte hänt något. Kan vi iallafall få en update om ang. hurvida detta diskuteras eller inte?
Tar upp det igen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Konfa

Inlägg av Konfa »

Lite OT - men kommer ni ta upp även frågan om vapen med dubbla linjer i sin profil?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Vi kan diskutera saken.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar