Uttagna till truppen/laget [2016-02-03]

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Uttagna till truppen/laget [2016-02-03]

Inlägg av Katarsis »

Så, då var det dags att utannonsera första batchen utav uttagna till ETC-truppen. Som ni kanske vet så är redan tre personer automatiskt kvalade till laget i och med att de var top-3 på rankingen den 1a september (enligt uttagningsreglerna: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=104&t=14525). Dessa är:

Rikard Tröger
Olof Svensson
Robert Gustafsson

Dessa tre valde sedan att utse mig till icke spelande kapten. I samråd med dessa uttagna kan jag nu stolt presentera den första batchen spelare som har en plats i truppen:

Daniel Hesselberg
Jimmy Hesselberg
Per Sturesson
Pär Hylander
Joakim Engström
Mikael Ek
Johan Persson
Peter Alsén
Karl Abrahamson
Stefan Fällström

Det kommer med största sannolikhet att tas in fler spelare i truppen. Flertalet andra intresserade spelare har vart i kontakt med mig, men jag känner inte riktigt att de har en plats i truppen ännu. Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas: förutom spelarkvalitet så värderas engagemang och entusiasm högst. Visa på dessa tre så har ni säkerligen en plats i truppen.

/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av LillePer »

Grymt med transparant utvalningsprocess, sjukt kul med stor trupp också! Detta blir gräjt.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Jonke »

Får det vara hur många spelare som helst i laget?

edit: Läste i andra tråden. Frågan är nu vad är syftet med att ha fler spelare i truppen än som får vara med i laget?
Senast redigerad av 1 Jonke, redigerad totalt 25 gånger.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av refabricated »

Kan förtydliga, denna listan är inte det spelande laget. Det är snarare den poolen som de 5 kvarvarande platserna kommer fyllas ifrån.
Vilka som kniper platser avgörs mkt av hur man levererar under året, vilka codexar vi kommer vilja ha med och hur mkt man är beredd att engagera sig.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Kaptenen »

Vad är målet resultatmässigt för laget som skickas på ETC?
Hur högt siktar vi?

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Papa D »

1a plats!! alla andra platser är bara olika förlorar platser! Sverige kan och ska komma 1a igen!

Eller för att säga det lite mer ödmjukt, vi ska komma 1 plats bättre än i år!!

/D
Senast redigerad av 1 Papa D, redigerad totalt 25 gånger.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Poet »

Vi kom ju 2a i år.. så vi lär ju sikta på 1a plats! =)

Användarvisningsbild
testuser
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 apr 2010, 21:41
Ort: Halmstad

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av testuser »

Grymt nice! Ser fram emot detta :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Kaptenen »

Härlig inställning! 2nd place is first loser! :mrgreen:
Heja Sverige!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Uttagna till truppen/laget [2015-10-25]

Inlägg av Katarsis »

Jonke skrev:Får det vara hur många spelare som helst i laget?

edit: Läste i andra tråden. Frågan är nu vad är syftet med att ha fler spelare i truppen än som får vara med i laget?
Saxar in det jag skrev i en annan tråd:
Katarsis skrev:Kortfattat så tror jag på att använda en trupp liknande den som Fantasy använder sig av med framgång. Vidare så kommer nog uttagningen ske lite långsammare i år än vad den har gjort de senaste åren; jag vill verkligen ge alla potentiella spelare en chans att visa framfötterna och ha möjlighet till en plats i laget. Så alla ni därute som känner att ni skulle plats i laget: ta kontakt med mig, och framförallt visa vad ni kan på turneringar, träningsläger och i diskussioner. Jag kommer även personligen ta kontakt med alla spelare som jag känner skall in i truppen. Men jag har inte koll på alla ny-bra spelare, så rekommendera gärna er själva eller andra. Vi skall försöka anordna lite mer strukturerade träningsläger i år, och då ser vi gärna att alla som vill vara med i laget förstår vikten av dessa och kommer dit. Just nu ser det också ut som att ETC-formatet kommer ändras lite till att varje Faction bara får spelas av en spelare. Så detta öppnar upp för något sämre spelare, fast med spetskometens inom något lite ovanligare codex. Så det finns en möjlighet att vi kommer ta med en överlag sämre spelare i laget bara för att få in ett ovanligare codex (fast som då höjer kvalitén på laget överlag).
Ännu mer kortfattat så tror jag att en grupp som arbetar mot gemensamma mål kan sporra varandra något enormt. Årets trupp är inte bara till för årets lag; utan det är också en grund för att få upp spelarkvalitén på vissa spelare som ännu inte har en plats i laget. Jag tror också att det är bra med lite vänskaplig konkurrens, även för dem som kanske har en självklar plats i laget. Vi som spelar detta spelat på en kompetativ nivå är redan väldigt tävlingsinriktade, men det behövs lite mer jävlar anamma för att faktiskt vinna ett ETC.
Kaptenen skrev:Vad är målet resultatmässigt för laget som skickas på ETC?
Hur högt siktar vi?
Pallplats som minst. Om vi med lite tveksamma förberedelser kunde knipa en andraplats senast, så skall vi nog kunna göra minst lika bra ifrån oss nästa gång.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar