Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av RUNE »

Jag gillar verkligen Dark Eldars flyers. Tyvärr har man väl blivit lite bränd av andra flyers. Har en Stormtalon och en Vendetta som mest står och samlar damm. Men oavsett vilket är det en snygg modell.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Bombaren är verkligen vrålcool! Gillar verkligen de mjölkiga rutorna.
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar tackar, ja det är en fin modell, synd bara att typ ingen spelar med bombaren. Men den är för dyr för vad den uträttar. Kittad med 4 missiler så går den loss på 225p, jämför det med en Vendetta... Om den ändå hade haft Vector Dancer, då hade den varit lite mer spelbar.

Men jag ska testa den lite. Ska köra den i en match eller två nu i helgen, och då ska den teama upp med en Razorwing.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Snyggt och styggt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

benmannen skrev:Tackar tackar, ja det är en fin modell, synd bara att typ ingen spelar med bombaren. Men den är för dyr för vad den uträttar. Kittad med 4 missiler så går den loss på 225p, jämför det med en Vendetta... Om den ändå hade haft Vector Dancer, då hade den varit lite mer spelbar.

Men jag ska testa den lite. Ska köra den i en match eller två nu i helgen, och då ska den teama upp med en Razorwing.
Mjo. Har visserligen bara mött den en gång, men det känns som att den kommer in turn 2, skjuter, jinkar och åker av. Samma visa i tur 4. Lite dyr för två rundor.
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag tänkte måla upp 2 x 8 Wychar till listan, och de kommer bli färgglada. Små regnbågar som springer runt...

Jag limmade ihop några testmodeller och här kommer lite bilder på en Wyche som tittat lite för mycket på The Matrix:
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (30.41 KiB) Visad 1254 gånger
image.jpeg
image.jpeg (28.92 KiB) Visad 1254 gånger
image.jpeg
image.jpeg (30.35 KiB) Visad 1254 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Inlägg av benmannen »

Det är flera 1500p TTT Vargbergstyleturneringar på G. Det blir inget Varberg för mig men jag ska åka ner till Linköping på deras uppvämrnings-endagsturnering.

Jag tror jag ska testa att spela en skoj Wrackstung Haemonculus Covenarme, jag fick upp en lista med två portaler och en Dark Artisanarme i komp 17.6! Och jag vet ingen som spelat en ren Covenarme på en turnering hittills så jag tänkte bjussa på det.

Men jag behöver 32 Wracks, så jag har köpt på mig lite fler begagnade! Har 11 målade, och 7 ihoplimmade.

Här kommer lite bilder på 10 Wracks till jag limmade ihop ikväll, och mina 9 Wychar som är halvmålade... De fick vänta lite, kanske hinner måla lite på dem senare ikväll.

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Påfåglarna är klara!

Lite färgglada Wychar alltså. Härnäst får nog mina Wracks penseltid...

Bild

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Imorrn kväll ska jag testa min TTT lista mot en Blood Angels arme. Min kompar 17.7 och hans 18.4. Han har ett äss i ärmen, en Stormraven, men jag har tokiga Deepande Frankensteins tortyroffer... Hur kan det gå fel?

Det här är listan:

TTT FrankenFleisch 1500p
Haemonculus Coven

Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; webway portal 130
4 Grotesques: Aberration (agoniser) 175
• Raider: dark lance; night shields 75
8 Wracks: ossefactor; Acothyst (agoniser) 130
8 Wracks: ossefactor; Acothyst (agoniser) 130
5 Wracks: ossefactor 65

Dark Artisan
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; webway portal 130
Talos: ichor injector 130
Cronos: spirit probe 125

Scalpel Squadron
• Venom: splinter cannon 65
• Venom: splinter cannon 65

1 500 points

benmannen

Inlägg av benmannen »

Så jag testade en första match med FrankenFleischlistan. Det visade sig att min motståndare tog med en mycket hårdare lista än först tänkt, han klämde in en Land Raider, en Furiouso dreadnought och lite Gravguns i det jag räknade upp tidigare.

Vilket var ett mycket bra test. Det visade sig att jag hade alldeles för lite Antitank. Typ inget alls. Jag hade tre lansar på Raiders.

Jag testade Haemonuculus Warlord Traitlistan och den är inte så illa faktiskt, en blandning av karaktärsboost och lite taktiska fördelar. Jag rullade att modda reserves med ett upp eller ner! Så mina killar skulle reserva in på 2+, inte illa.

Jag fick börja, och drog bra Tactical kort. Deepade in Venoms och klarade alla tre korten. Jag sköt mina två lansar som fanns på plan och de gjorde inget. I hans runda sprängde han en Venom och lyckades sätta två hull points med en enda storm bolter på en Raider som struntat i att jinka, där fick jag... I min runda så rullade jag en 1a på min Warlord med Grotesquer men Dark Artisan damp ner och ställde sig mitt framför Land Raidern. Skönt att ha en enhet som knappt bryr sig om Laserkanoner! Jag sköt mina två lansar som gjorde noll. I hans runda sänkte han Raidern och sista venomen. Jag har en Raider kvar med en hull point kvar... Han assaultar mina Dark Artisans med en 5a Terminators ur Land Raidern. Min overwatch dödar en och mina killar dödar resten i striden. Smack! Han drar dåliga kort och klarar knappt nåt.

I min runda rullar jag igen en 1a för min deepande portalande Warlord... Snark. Jag inser att jag kan inte skada hans arme med typ något i min arme, bara Dark Artisan kan öppna fordonen och en Rhino med 5 tacticals så mina killar får något att göra. Jag öppnar upp hans Rhino och tack var -1 LD från min arme så failar han pinning testet. Resten av min arme bara springer runt.

Han skjuter på min arme, gör knappt nåt tack vare cover och FnP. Han spränger min sista Raider, sådärja, nu har vi två armeer där jag inte kan skada nåt. Allt sitter i fordon eller är AV 10+... Det här är ett problem för Covenslistan.

I min runda kommer min Warlord ner och ställer sig aggressivt vid ett objektiv. Skjuter lansen på Land Raidern men missar. Mina 900+ poäng med andra killar kan inte skada nåt... Dark Artisans assaultar och Smashar Land Raidern, de får in en Pen men den blir bara shaken. 13 Wracks assaultar 4 Marines och dödar tre, den sistar breakar men kommer undan. Stormraven kommer in, droppar 5 Assault terminators och Dreadnoughten som assaultar min Lord med 3 Grotesquer. De blir helt VILDA av sin Rampage och min champ med Agonizer gör 8 Wounds! Han rullar tre ettor för saves och min Haemonculus rendar ihjäl en till... Dreaden flunkar, den sista termosen gör några wounds och dödar en Grotesqu. Jag förlorar fajten och vi sitter fast. Mina killar kan inte skada Dreaden tyvärr... I runda 5 springer jag runt och han skjuter på mig, jag drar bra kort han drar dåliga...

Det var en mycket skum match. Jag tror jag sköt 15 skott på hela matchen! Och då var hälften typ Ossefactors. Vissa rundor sköt jag inte ett enda skott! Jag kunde inte göra något mot AV fordon.

Det var som en Benny Hillmatch. Jag sprang runt i cirklar och han sköt på mig i 5 rundor. Min Dark Artisan drog in poäng och sög upp en massa skjuta, jag var bra på 4+ FnP... Resten av armen tog objektiv. Så jag vann tack vare att armen är så seg och Fearless från Runda 2! Men det var en rolig match trots det. Lite enkelspårig lista, jag måste lägga in lite mer variation...

Så läxor:

Det finns för lite antitank i listan. Men det finns inte mycket i Codexet, om man inte spammar Raiders, men alla som spelar dem vet hur lotto de är. En Talos till behövs nog. Och drar bort lite skjuta från mina fordon. Jag är tveksam till Scalpel Squadronen med Venoms... Men de får vara med ett tag till. Jag kanske byter en Venom mot en Radier sen.

Bort med Lite Wracks och en Raider, in med en till Talos. Och bägge har nu Twinlinkade Heatlances. Bort med Agonzier på Wrackschampen, in med Rendingvapen istället. Då kan jag ivarjefall ha en liten chans att skada tanks och inte bara stå och titta på dem som nu. Det är lite segt med Land Speeders och Rhinos som fritt och ostört kan åka runt mitt inne bland mina enheter och vara helt säkra.

Jag glömde ta bilder på matchen, men tog några på bordet ivarjefall :)

Bild

Bild

Skriv svar