Purity seal blir mjölkig

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Purity seal blir mjölkig

Inlägg av Ismeno »

frigobben skrev:
Ismeno skrev:Vallejolack suger, GW-lack suger också. Finns mycket bättre (och billigare) produkter. Jag använder Hagmans matt klarlack. Finns på Biltema. Blir alltid bra resultat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Är också väldigt missnöjd med både GW och vallejos matta lacker., just pga det mjölkvita. Tycker inte ens vallejos blir tillräckligt matt. Kanske får prova hagmans. Skulle vara gött med något att köra i airbrushen dock, så att man kan vara inomhus. Någon som provat något sådant?
Skall sägas att Hagmans inte är tokmatt. Vill man ha det är airbrush att föredra. Använde en vattenbaserad för några år sedan men tusan om jag minns vilken.....kanske Tamiya?

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag kör vallejos mattlack i airbrush. Funkar bra.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag använder GW:s Purity Seal i sprayvariant. Skakas frenetiskt i två minuter innan något sprayas. Har hittills fungerat mycket bra. Jag är väldigt petig var jag sprayar, om det inte är bra väder ute blir det på vinden...

Har använt Army Painters mattlack i penselvariant, men det blir väldigt glansigt och löser upp alla washar... :o
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

När jag lägger dekaler kör jag alltid först ett lager vallejo glans lack sedan dekalen och avslutar med ett eller två lager matt lack allt med pensel och det blir alltid bra

nerash

Inlägg av nerash »

jag brukar använda army painter matt lack.. visserligen applicerar jag det med pensel och jag har som sagt samma dåliga erfarenhet med sprayburkar.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det går att "sudda" bort den mjölkiga biten. Läste om det någonstans, helt awesome för alla som varit med om detta. Inget behov av att måla om din fina figur utan du bara suddar med en tops doppad i någon skit. Ska se om jag hittar den artikeln igen.

EDIT: en annan typ av lösning: https://www.youtube.com/watch?v=fa7MyQl6c28
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Mycket airbrush och spray här. Jag skulle uppskatta några förslag på bra blanklack att måla på figurer, och var den kan köpas?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Twinkle skrev:Mycket airbrush och spray här. Jag skulle uppskatta några förslag på bra blanklack att måla på figurer, och var den kan köpas?
Någon speciell anledning att du vill penselmåla? Annars ger spray klart bäst resultat.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Ismeno skrev:
Twinkle skrev:Mycket airbrush och spray här. Jag skulle uppskatta några förslag på bra blanklack att måla på figurer, och var den kan köpas?
Någon speciell anledning att du vill penselmåla? Annars ger spray klart bäst resultat.

Antar att han vill lacka selektivt och inte över hela modellen.

Kör Vallejos lack både genom airbrushen och med pensel har inte haft några problem

http://alphaspel.se/shop/model-color/16 ... 05103.html

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Jag också Vallejo lack. Den är suverän.

Skriv svar