Storlek på magneter

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Elevatorlake

Storlek på magneter

Inlägg av Elevatorlake »

Om jag vill magnetisera olika närstridsvapen på space marines (chainsword, power sword, power axe etc), hur stora magneter behöver jag ha då? Räcker det med 1*1mm eller behövs det större? Magneterna ska sitta i händerna/handlederna så de kan ju inte vara så stora. Går det att använda samma storlek för ryggsäckar/jump packs och huvuden eller behövs det större då?

Tänkte försöka bygga en låda vanguards med lite extra bits för att kunna köra de som både vanguards med/utan jump packs och honour guards med olika vapenalternativ.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Storlek på magneter

Inlägg av NilssonHarHund »

3x1,5mm i axlarna är nog att föredra framför handleder. I handlederna får vapen en tendens att snurra runt...

1x1mm är visserligen starkt nog för ett vapen i plast, men 2x1mm gör det lite starkare och är lättare att limma.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:3x1,5mm i axlarna är nog att föredra framför handleder. I handlederna får vapen en tendens att snurra runt...

1x1mm är visserligen starkt nog för ett vapen i plast, men 2x1mm gör det lite starkare och är lättare att limma.
Har inte nog med coola armar och axelskydd för att magnetisera i axlarna förutom för lightning claws and power fists, annars hade det ju varit enklare :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jonke

Inlägg av Jonke »

1 st 1mm diameter magnet räcker inte för vapen i handledarna, det snurrar och lossnar lätt. Ska du magneta handleder krävs 2 1mm bredvid varandra. 3mm diameter i axeln är bättre.

1x1mm magneter tror jag inte finns och om de finns är de så små att de är ohanterliga. 1mm diameter och 3mm eller 2mm lång är minsta. Jag kör med 3mm diameter och 2 eller 3mm lång som standard, funkar för det mesta.

Skriv svar