Prokrastinering..

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Etheru

Re: Prokrastinering..

Inlägg av Etheru »

https://plus.google.com/photos/10638248 ... zYOjqpWxOg
Någorlunda gamla bilder på min samling. 5 sista bilderna är de mest aktuella (7/4-2014) + en hel del ligger i lådor/flyttkartonger fortfarande samt att det tillkommit mer.
(En del av figurerna lär väl kännas igen då de legat ute till försäljning här ;))

Jag tappar lusten till att måla ganska fort. Får ett jättesug, målar en enhet eller karaktär och tröttnar sedan. Hade varit lättare tror jag om man hade någon att måla med, men där jag bor nu finns det brist på folk som är intresserade av figurspel.
Räknade förövrigt lite på hur lång tid det skulle ta för mig att måla de figurer jag har för ett tag sedan. Det blev ca 750 år, och jag målar i dagsläget mindre nu än då så... Ja.

Är väl ungefär 100k 40k, 100k fantasy och 2k warmachine/hordes samt lite Lord of the Rings/Confrontation/Malifaux

Man vet att man har för mycket saker när man går igenom sin hög med figurer och hittar 3 Dark Eldar Raiders man glömt bort att de finns :roll:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nu när jag sett Etherus grejer och förvaring så inser jag att mitt beteende är rätt sunt på en skala... ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Nu när jag sett Etherus grejer och förvaring så inser jag att mitt beteende är rätt sunt på en skala... ;)
+1 :shock:

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag håller med om att för mycket gubbar kan störa ditt "flow". Just för tillfället står det en flygande vargcontainer på mitt målarbord som är ~40% klar, men fått stå tillbaka för mer akuta tillskott. Senaste halvåret har jag istället målat upp en hyfsad mängd Grey Hunters för att få med alla valmöjligheter, till sist fått klart mina Chaos Termies (tog bara två år mellan inköp och färdigställande) byggt och målat en Summoning Circle (Drop Pod) och just nu sliter jag för att få mina Night Lords bikers klara för nästa helg.

Det jag behöver är deadlines. Något ska vara klart till en viss dag, så det kan spelas med. Blir det stående, kan projektet verkligen dra ut på tiden. Ja, Chaos Land Raider-projektet från 2010, jag tittar på dig...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar