Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:
Naz87 skrev:Och arkitekter använder dyra rit program när paint duger alldeles utmärkt i en mästares händer!
Mycket fint visualiserat.
:mrgreen:
Om det inte kan ritas i paint, är du inte bra nog i paint...
Tack!
Kommer osökt att tänka på Varan-tv-klassikern Fulaste landslaget "jag är inte så bra på photoshop..."

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Ser bra ut med spelborden tycker jag =) Jag känner mig riktigt sugen på att åka till Gotland från Värmland med ett gäng och spela =) Vi kommer nog åtminstone två personer mer respektive. Har ni pratat något om eventuellt komp och armestorlek än? Jag har lite planer på att bygga terräng till ett eldar-bord i sommar, kanske kan låna ut lite terräng till ett bord om ni inte hinner bygga klart allt =)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Oj himmel nej det är inte ens 100% klart att vi ska ha spelhelgen.
Vi har pratat med en chef på anläggningen där vi ska vara, och som gammal 40k-spelare är han helpå, men det krävs fortfarande grönt ljus från ägaren och att vi får ner allt på papper, med de kostnader som föreslagits.
Ägaren var för tillfället bortrest.
Jo om vi inte hinner få ihop all terräng så lånar vi gärna in, tack! Dock så har vi nästan 9 månader på oss, vi borde hinna även om jobb, familj och annat går före under perioder, vi är många som drar strån till stacken!

På temat:
Inför spelhelgen, som sannolikt blir av i September, så ska jag helt själv bygga ett av borden.
Vi har pratat lite om bord och kommit fram till att vårt flufftänk även ska genomsyra borden.
Om vi lyckas, så spelar vi inte på bord 1,5,17 eller något sådant i september.
Inte heller på stadsbordet, det där Chaosiga bordet, snöbordet eller djugelbordet.
Vi vill spela på Cadia, Catachan, Fenris, Ichar IV m.fl! :mrgreen:

Därför välkomnar jag dig till planeten Baran, en gång i tiden en Exodite World, numera under Imperiets kontroll.
På Lexicanum står det bl.a:
"Baran is a fecund world of rolling blue oceans, expansive forests, and rolling steppe land. It was originally an Eldar Exodite world, but was conquered by the Orks of Waaagh Arbuttz late M40. By 224.M41 an Imperial crusade passed over the world with the intention of liberating it from its Ork overlords."

Så för tusentals år sedan nedsteg Eldar Exoditer från skyn, och dyrkades som gudar av den primitiva urbefolkningen.
Templet restes till deras ära och Exoditerna accepterade gåvan och lät en gnutta av sin kraft ge de simpelt inristade runorna liv.
Krigen har avlöst varandra sedan dess och Exoditerna är sedan länge borta, men legenden säger att deras krafter lever kvar in templet. Den som hittar det, och den hemliga ingången, sägs kunna finna reliker och artefakter med krafter bortom fantasin!

Jepp jag är en fluffnörd.

Från dagens pyssel:

Bild
Frigolit. Frigolit everywhere.

Bild
Tecken på att du bygger stora terrängbitar: Du använder ett bord som tyngd när limmet torkar. :D

Bild
Topptemplet byggde jag för flera år sedan, men först nu har jag tid, plats, idéer och lust för att göra det färdigt!

Bild
Inne i templet är en Clas Ohlson LED-lampa som via fjärrkontroll antingen rullar mellan alla färger eller stannar på en.

Nu börjar det likna visionen! :mrgreen:

Bild

I veckan blir det spackel på all frigolit och småsnickeri, såsom att bygga trappor/stegar och andra smådetaljer.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Mycket coolt tempel!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Alltså du!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DEN ÄR JU BAUTASTOR!!! (typ större än denna texten..)

Jag gillar't! :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Trevligt! Visst är det kul att såga frigolit inomhus? :-)

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Hoppas innerligt att den där helgen blir av. Har redan lagt in semesterönskemål!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :D
Det hoppas vi med!

Den enes skräp är den andras framtida terrängbitar och alla har vi en garderob full av saker som en dag ska bli terräng.
Min garderob fick nyss påfyllning av dagens fynd.
Utförsäljning av julpynt i en lokal butik, så dessa ljuslyktor i plåt såldes för endast 50kr styck!

Bild

Sabla snygga hus!!
Våningsplan, battledamage, lite detaljer.. känns som småfix för att få dem redo för slagfältet.
200kr för 4 så stora och fina hus är ju helt fantastiskt! :mrgreen:

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Vilket fynd. Jag hade high-five:at mig själv om jag varit du. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar