Evolving from mediocracy...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag målar vitt såhär:

1. Svart undercoat
2. Base coat celestra grey
3. Ulthuan grey så att den täcker allt utom en tunn linje celestra
4. Grov white scar highlight
5. Praxeti white edge highlight eller drybrush
6. Nuln oil, rejält utvattnad

Resultat:

Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Penseltvål är teh shit. Det är egentligen bara ett block av palmolja, så det är ett väldigt snällt rengöringsmedel. Så det gör inget om man råkar stoppa penslarna i munnen och så :-)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Soil

Inlägg av Soil »

ett enkelt sätt att hålla penslarna fina är att ha en lite större glasburk halvfylld med vatten , så sticker nån bara med penseln och tokskakar den i några sekunder. Också viktigt att inte bli tjurig och måla på fast färgen börjat torka på penseln, skölj ofta! och doppainte för djupt ^^ färg som hamnar ovanför "stråna" torkar snabbt och kan förstöra en hej del

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Resultat från mitt recept:
Bild
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snyggt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Wow! Tack för tipsen alla. :wub:
Serpent skrev:Resultat från mitt recept:
Bild
Jag hoppas inte bara det är på min padda det ser skitsnyggt ut. :)
Jag grundar i och för sig vitt, men jag har några fler som ska få vita hjälmar (surprise, surprise terminators :)) så jag kommer absolut "låna" ditt "recept" och se om jag får det att se bra ut.
Naz87 skrev:Masters brushcleaner

En pensel tvål som finns på mattonbutiken.se

Används både till tvätt och "balsamering" av penslarna.
"Balsamering"? Är det när penseln kanske är ren men stråna står som håret på ett penntroll? :)
Går sådana penslar att rädda eller är det bara att skaffa nya och relegera dem till "drybrush-duty"?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Du kör lite tvål på penseln efter tvätt och drar ut den till en spetts ingen och låter penseln stå så tills du ska använda den igen. Detta ska förhindra "penntroll" syndromet ;)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Naz87 skrev:Du kör lite tvål på penseln efter tvätt och drar ut den till en spetts ingen och låter penseln stå så tills du ska använda den igen. Detta ska förhindra "penntroll" syndromet ;)
Toppen. Tack för tipset. :)
Mattonbutiken har just fått en beställning.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Det har spelats på tok för mycket Space Hulk: Ascension, och målats på tok för lite på sistone. Jag har även märkt att mina bitz-lådor börjat spy ut ziplock-påsar med bitz lite här och var. Jag har en svag misstanke att bitzen nu börjat föröka sig genom cell-delning. :roll:

En stor del av dagen har därför ägnats åt städning, men eftersom Linus sa till mig så har jag målat vita hjälmar idag. ;) Jag har lite terminators som sällan sett dagens ljus, så...
1. Vit undercoat
2. Wash bestående av en del codex grey (vad jag hade tillgängligt), fem delar vatten.
2. Vit highlight
3. Ge mig på att måla ögon. Sjukt pilligt. Jag behöver köpa penslar.

(ignorera resten av kroppen, som endast är "färglagd" eftersom terminators ligger långt nere på prioriteringslistan att snygga till)

Bild

Jag är liiiite nöjd, men ska fortsätta öva under julen. Det här var rätt kul.

EDIT: ok, ögat kanske blev lite efterblivet nu när jag tittar på bilden en gång till. :?
Division 5.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ändå klart mycket bättre vitt. Kul & se utvecklingen

Skriv svar