SM - Match1
Kirby med sina Draigocentar och lite scoringbös.
Imo så är det nog lite för mkt bös i listan(listor i sm-tråden), personligen skulle jag släppa lite rhinos och liknande för att ta in 2 centar till. Men det är min personliga åsikt.
Det enda som inte får hända i denna matchen är att centarna lyckas gate:a in innanför min void shield. Vidare så hoppas jag att han kommer försöka gate:a fram och göra skada. Sannolikt kommer jag göra mkt mer tillbaka på honom än vad han sätter i mig. Invis eller ej.
Kirby får invis och lite oviktigt bös. Framförallt ingen ignore cover.
Jag får börja och rullar infiltrate! Så, jag kommer infiltrera en ion-riptide(ap2 kaka vill man inte ha i ihopträngda centar), batman + crisis och en bredside enhet. Sedan ställer jag upp resten aggresivt.
Kirby kan gömma stjärnan bakom en losblocker i sin zon, men med infiltrate kommer jag åt honom så han måste offra massa saker för att blocka infiltraten. Siezen missar!
r1 Tau:
Jag bestämmer mig för att ta ihjäl så mkt småsaker som möjligt r1 så att jag kan fokusera ned de 2 DK:na och stjärnan senare. Då kommer han inte klara så mkt maelstrom eller så kommer han bara ha en-två enheter per runda som jobbar mot mig.
Jag skjuter ned 2 rhinos, 1 storm med tillhörande scouter och scoutbikesen.
r1 GK:
Gatear fram med invis, hoppar fram med DK:s. Skjuter lätt ned skölden och plockar lite wounds från en bredside enhet med centar(go to ground spelar mindre roll för mig iom att jag kommer snappa mot invis hur som). Podden siktar på obj, men scattar av lite. Jag interceptar killarna, dödar 2-3 och sedan bryter de.
r2 Tau:
Snipers + crisis skjuter ned en pushande DK, resten markerlightar och skjuter i centarna. Dödar Draigo + 1,5 centurion. Skölden läker 2

r2 GK:
1 femma strikes kommer in från reserv, vill landa på kanten(Kirby glömmer nog bort intercepten), alla dör intercept döden. Ingen mer gate för centar så de bestämmer sig för att charga in i nått bös. Bättre det än att bli skjutna åt skogen(18 markerlights, 7 mer rr to hit bryr sig inte så mkt om invis). Skadad Tigge + 1 cent överlever overwatch(18 markerlights!!!!!).
r3 Tau: Skjuter ned sista DK, plockar lite obj. Säger stubborn bubbla och börjar mata närstriden med skitenhter(pathfinders). Vill bara låsa dem på plats så jag kan scora i lugn och ro.
r3 GK:
Strike kommer in och inteceptas eller misshappar ihjäl sig eller ngt. Minns inte...
r4+
Dödar allt utom CC i r4 och i runda 5 chargar jag in med riptide för ap2 och batman + crisis för fler attacker. Detta dödar av de sista modellerna. 20-0 och en lysande start på resan.
Lite roligt var att Tigge gick in i hulk-mode med iron arm ett par rundor. Lite cool
Detta måste vara en av Kirbys sämre matchups iom att han inte överlever med mindre än att han får både invis och endurance. Vidare så måste han sätta perfect timing för att skada mig.
Vad e oddsen för det?
Mkt trevlig motståndare!