Assassins på gång.
Re: Assassins på gång.
*rotar i lådan med omålat*
Weeeeeell heeeeelloooooo theeeerrrreeeee Mr. Vindicator! Time to get you into action!
Weeeeeell heeeeelloooooo theeeerrrreeeee Mr. Vindicator! Time to get you into action!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Och hur funkar de med Highlander komp? Kan man ha tre av fyra?Trulsante skrev:*rotar i lådan med omålat*
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
De är en del av Armies of the Imperium, och interagerar med alla andra precis som Armies of the Imperium gör.Grudge skrev:Antar att de är BFF med alla Imperial-armeer, och Come the apocalypse med alla andra?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Om jag förstått det rätt är assassins en egen Faction, och kommer i ett eget fristående detachment/Formation bestående av antingen 1 enhet (officio assassinorum detachment) eller 4 (assassinorum execution force). Man tar alltså sitt vanliga CAD (detachment 1) och sedan en assassin formation (detachment 2) eller, om man vill gå bananas, så skulle man ju kunna bygga en battleforged armé med bara assassins genom att använda multipler av dessa två formationer som ens detachments. Vore ju ganska coolt. 
Fredrik har förstått det rätt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Elevatorlake
Fast du tjänar väl egentligen inget på att bygga en lista med bara assassins som är battleforged? Jämfört med en som är unbound, alltså?fredrik skrev:Om jag förstått det rätt är assassins en egen Faction, och kommer i ett eget fristående detachment/Formation bestående av antingen 1 enhet (officio assassinorum detachment) eller 4 (assassinorum execution force). Man tar alltså sitt vanliga CAD (detachment 1) och sedan en assassin formation (detachment 2) eller, om man vill gå bananas, så skulle man ju kunna bygga en battleforged armé med bara assassins genom att använda multipler av dessa två formationer som ens detachments. Vore ju ganska coolt.
Edit; det är klart, du får ju deras command benefit då. Å andra sida går det väl inte att bygga en unbound om du bara använder assassins?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Culexus och callidus känns rätt skoj, men långt ifrån brutna. Hade de inte haft regeln "Independent operative" däremot, då hade culexus varit helt efterbliven.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
Helt utan skam i kroppen pluggar jag min egen annons ifall någon sitter på assassins som ni vill bli av med 
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 14&t=11986
Någon mod kan väl ta bort den om jag töjer för mycket på forumreglerna...
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 14&t=11986
Någon mod kan väl ta bort den om jag töjer för mycket på forumreglerna...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Ser bra ut med de nya, men har någon en bra tanke på vilken sorts inmatning man skall nyttja för att få in sin eversor i srid?
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
Personligen hade jag kört enbart på infiltrate. Kombinerat med hans move through cover, och en threat-range på 9-22tum, med ett snitt på 16,5 tum, känns det faktiskt ganska stabilt.sefiii skrev:Ser bra ut med de nya, men har någon en bra tanke på vilken sorts inmatning man skall nyttja för att få in sin eversor i srid?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"