Crimson sluagther allie?

Regelfrågor och förslag på husregler
Ancalagon

Re: Crimson sluagther allie?

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:
Ancalagon skrev:de får alliera sig med CSM, och inga andra
Ancalagon skrev:Crimson Slaughter är CSM och följer deras matris.
Nu hänger jag inte med.
om du hade läst det jag skrev borde du väl hänga med på att jag ändrat mig från mitt första statement?

Vid en första anblick ser det ut som att CS enbart får alliera med CSM och inga andra, och förstår varför frågan uppstår, men eftersom den texten egentligen bara ska läggas till till den som står i Codex: CSM så blir det egentligen inga oklarheter. Tror den största anledningen är att det står olika för olika supplements i sann GW anda.

En liten följdfråga: CSM får alliera med Crimson Slaughter och vice versa. Black Legion får det också på samma sätt, men får Black Legion alliera sig med Crimson Slaughter?

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Ancalagon skrev:CSM får alliera med Crimson Slaughter och vice versa. Black Legion får det också på samma sätt, men får Black Legion alliera sig med Crimson Slaughter?
Det står uttryckligen i BL codexen att de följer samma ally matrix som CSM, så svaret måste väl vara "ja". Enligt fluffet har ju Abaddon dragit med CS i sitt korståg så det vore ju konstigt annars. :)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

fredrik skrev:
Ancalagon skrev:CSM får alliera med Crimson Slaughter och vice versa. Black Legion får det också på samma sätt, men får Black Legion alliera sig med Crimson Slaughter?
Det står uttryckligen i BL codexen att de följer samma ally matrix som CSM, så svaret måste väl vara "ja". Enligt fluffet har ju Abaddon dragit med CS i sitt korståg så det vore ju konstigt annars. :)
Jo, så måste det bli. Man måste ju använda båda supplementen för att få tillgång till tilläggen om allies för båda för att det ska funka, men det gör man ju också :)

Och fluffet har absolut ingenting med reglerna eller dess rimlighet/konstighet att göra ;)

Skriv svar