"Drive me closer..." i all ära, men själv är jag inget stort fan av att ha den viktigaste personen i pansarvagnen hängande utanför och be om en kula i sig.
Vad anser ni är okej när det kommer till att modellera detta?
Behöver man faktiskt ha en karaktär stående där i luckan,
eller räcker det att på något annat sätt representera en tank innehållande en commander? Exempelvis med extra radioutrustning, eller andra ledarsymboler?
eller behövs det inget alls?
Jag själv drar åt mittenalternativet, men skulle även acceptera om någon sade att det inte behövdes något alls.
Tank Commanders, modellerande
Tank Commanders, modellerande
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Re: Tank Commanders, modellerande
Något snyggt emblem funkar fint. En extra mast eller radiopryl går också bra. Men något avvikande som "poppar" vill jag nog ha.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Rent rimlighetsmässigt är det nog vanligast att man inte har speciella insignias alls. Man vill ju inte basunera var ens ledare är liksom.
Däremot i 40k görs det ju på infantrymodeller, så då bör det kanske appliceras på fordon också. För mig personligen spelar en sån sak absolut ingen roll, men det underlättar säkert för andra om den på något sätt utmärker sig.
Däremot i 40k görs det ju på infantrymodeller, så då bör det kanske appliceras på fordon också. För mig personligen spelar en sån sak absolut ingen roll, men det underlättar säkert för andra om den på något sätt utmärker sig.
Klart han ska titta ut ur luckan! Ser ju asballt ut!
Hela 40k är fyllt av principen "coolaste och bästa snubben är den med minst antal skydd på huvudet"
Hela 40k är fyllt av principen "coolaste och bästa snubben är den med minst antal skydd på huvudet"
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag håller med Flogger; klart man skall ha en kille i luckan.
Men rent wysiwyg så skulle jag säga att det i 99% av fallen räcker om du har något som sticker ut. Helst inte något målat då min erfarenhet är att folk har mer problem med detta, än om man t.ex. har någon speciell radiomast. IG har ju t.ex. en ganska cool parabolantenn från Apocalypse-spruen, den bör funka perfekt.
Men rent wysiwyg så skulle jag säga att det i 99% av fallen räcker om du har något som sticker ut. Helst inte något målat då min erfarenhet är att folk har mer problem med detta, än om man t.ex. har någon speciell radiomast. IG har ju t.ex. en ganska cool parabolantenn från Apocalypse-spruen, den bör funka perfekt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Själv klart ska du ha han utanför tanken , detta gör de både lättare för motståndaren att se vem som är hq och de ger lite mer liv till armen .Men vill du bara göra om de till en Leman russ delux är de la ok med 
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård