World Eaters projekt

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

World Eaters projekt

Inlägg av Johha »

Passade på att kolla igenom mina gamla 40k grejer när jag var på besök hos mina föräldrar nyligen och hittade min i princip färdig monterade world eaters arme.
Jag minns att jag köpte den för 5 år sen, men att jag la undan den när jag började plugga. Men nu när jag tagit upp 40k igen så känns det som det sunda och ekonomiska valet att göra klart dom innan jag fortsätter på mina space wolves. Tänkte därför skapa en lite målar blogg för dom här.

Här kommer lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild

Dock har ju alla berzerkers ett problem och det är att de i och med nya codexen fått chainaxes som en uppgradering. Jag är inte alls sugen på att återställa alla konverteringar till vanliga close combat weapons.....

vad är lösningen här anser ni?
betala för chainaxes (alla modeller har en) eller bryta mot wysiwyg (alla close combat weapons har bytts ut mot forgeworld chainaxes)

frågan är väl egentligen bara relevant ur ett listbyggnads perspektiv eftersom jag inte kommer modellera om modellerna.
Johan Hansson

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: World Eaters projekt

Inlägg av LillePer »

Kör dem som CC vapen. Ingen kommer klaga på dig sålänge du inte köper yxor till någon i enheten så kan man kan bli förvirrad.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: World Eaters projekt

Inlägg av L3go »

Sköna dreads! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Johha »

Sådär ja!
Fått lite målat på detta projekt, En dread eller Hellbrute heter dom väl i nya codexen.
Tog mig en vecka att göra den, målat lite på kvällarna. Skön avkoppling!
Jag tycker den blev bra. Gjorde en vår/vinter bas till den, nu har jag två arme projekt på snöbaser. det betyder ju att jag måste fixa ett vinter/fjäll spelbord......

Bild
Bild
Bild
Johan Hansson

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Röde »

Gött med temade Chaosarméer.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Flogger »

Detta kommer bli asball!

Kharn är ju favoritkaraktären i hela 40k, så jävla ball!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Claimh_Solais »

Riktigt snygg röd du fick till

Va är det för färg du använt ?

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Johha »

Skoj att ni gillar det!

Färgerna för det röda är

Bas: Khorne red

skugga: mix av Khorne red + Liche purple + svart

Highlight: Evil sunz scarlet

Edge highlight: mix av Evil sunz scarlet + Blazing orange + Vitt
Johan Hansson

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: World Eaters projekt

Inlägg av Johha »

Lite W.I.P's på dom jag håller på med nu.
En vanlig berzerker och en champion.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Johan Hansson

Skriv svar