Husregler Tau 6e

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Re: Husregler Tau 6e

Inlägg av Röde »

E du go ällä!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

obak

Inlägg av obak »

Vem sa nåt om förlust? Mina strategier står och faller inte med en ynka vapengren. Bara ett konstatreande att en skyray med husregler inte var värd 150p.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

obak skrev:Vem sa nåt om förlust? Mina strategier står och faller inte med en ynka vapengren. Bara ett konstatreande att en skyray med husregler inte var värd 150p.
Utan husregler är den däremot värd 150 ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

obak

Inlägg av obak »

Grejjen med min husregel är att hitta ett användningsområde för mitt skyray torn. Vill jag skjuta ned flyg så har jag roligare och bättre alternativ, broadsides, crisis, markerlights etc.
Läst en taktik där man blåser iväv alla sex missilerna på ett mål, men då tar jag hellre en ion eller railhead med en pizzatallrik i rundan.
Markerlights har jag ingen brist på, inte heller burst cannons så vad fan är poängen med vanilj skyrayen?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

obak skrev:Grejjen med min husregel är att hitta ett användningsområde för mitt skyray torn. Vill jag skjuta ned flyg så har jag roligare och bättre alternativ, broadsides, crisis, markerlights etc.
Läst en taktik där man blåser iväv alla sex missilerna på ett mål, men då tar jag hellre en ion eller railhead med en pizzatallrik i rundan.
Markerlights har jag ingen brist på, inte heller burst cannons så vad fan är poängen med vanilj skyrayen?
Att den just är vanilj?

Sent from my iPhone using Tapatalk

obak

Inlägg av obak »

[/quote]

Att den just är vanilj?

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Nu får du utveckla ditt resonemang lite.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Vill du verkligen hitta på bra husregler till Tau så börja i rätt ände:

Markerlights sänker 1 cover save för varje 2 markerlights som träffar

Broadsides har inte twin-link på något förutom Rail rifles.

Riptide har 3+ armour save

SMS ignorerar inte cover och är inte twinlinked

Man kan aldrig använda twinlink-buffen, ignore cover buffen och puretide i kombo med varandra utan en enhet kan bara påverkas av en av dem i rundan.

DÅ kan vi snacka husregler som faktiskt hade gjort spelet mer balanserad och på så sätt bättre.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Flogger skrev:Vill du verkligen hitta på bra husregler till Tau så börja i rätt ände:

Markerlights sänker 1 cover save för varje 2 markerlights som träffar

Broadsides har inte twin-link på något förutom Rail rifles.

Riptide har 3+ armour save

SMS ignorerar inte cover och är inte twinlinked

Man kan aldrig använda twinlink-buffen, ignore cover buffen och puretide i kombo med varandra utan en enhet kan bara påverkas av en av dem i rundan.

DÅ kan vi snacka husregler som faktiskt hade gjort spelet mer balanserad och på så sätt bättre.
Flogger vet vad han snackar om. Att husregla den kanske bästa turneringsarmén så att den blir ännu värre känns bara knasigt. Börja med att nerfa de brutna grejorna så kan du väl boosta de lite sämre sedan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

obak

Inlägg av obak »

Nådå har vi fått det ur världen, kan vi återgå till den ursprungliga frågan kanske? Eller skall vi husregla allt annat som är trasigt i alla andra arméer?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

obak skrev:Nådå har vi fått det ur världen, kan vi återgå till den ursprungliga frågan kanske? Eller skall vi husregla allt annat som är trasigt i alla andra arméer?
Du vet att husregler inte måste vara synonymt med förbättringar? Man kan även göra husregler som försämrar för att balansera ut saker och ting :)

Skriv svar