Tack! Jag målar oftast något lite varje dag. Det är som att jag sätter mig i en batteriladdare.MITTZ skrev:Det har varit riktigt roligt att följa din tråd, mycket för att det händer nåt nästan varje dag!
Jobb, sen hem, barn, middag, fixa något hemma.. och så egentid en stund på kvällen.
Måla, lite skön musik eller en battle report på datorn, en mugg glögg och någon pepparkaka, katten intill på bordet..
Det är kvalitetstid jag behöver!
Nu har jag målat den tredje Shrikens vingar i ett mellanting, en bas med lila, washat lila, och sen lite drybrush i ljusare nyanser, sist lite svart wash intill benen.
Jag är nöjd. Inte lika skrikigt som första, och mer enhetligt med min armé än den svartgrå.

Vingfärg rosa, lila och grå
Jag har även kommit en bra bit på vägen med de tre saknade svärden.
Jag trodde initialt att svärden skulle kunna bytas hur som, men med de olika formade vingarna så blev det en del pussel innan arm och svärd hamnade rätt på varje gubbe, då de är alla magnetiserade.

Boneswords WIP
Shrikes med dubbla Boneswords kommer att bli Tha Shit i nästa bok, jag är helt säker.
Alla kommer att vilja köra med dem. Jag 6th editionsäkrar min armé redan nu
Closecombat Carnifex, 54 Hormagaunts, 20 Genestealers, 5 Raveners, 2 Lictors + Deathleaper. Pyrovore. Sporemines.
Allt som jag samlat på mig för att det är snygga modeller kommer att vara fetgrymma i januari.
Jag är säker!
Om jag tror på det tillräcklig mycket kommer det att hända!