SVFAQn 6.4

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

SVFAQn 6.4

Inlägg av Katarsis »

Tillägg i rött, ändringar överstrukna. Imperial Armour oförändrat förutom att de nu ligger som en separat fil.
/Mattias och SVFAQ-gruppen
Bilagor
SvFAQ Appendix 1 - Imperial Armour.pdf
(54.23 KiB) Nerladdad 361 gånger
SvFAQ 6.4.pdf
(117.87 KiB) Nerladdad 836 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Halvar »

varför fick inte spore mines, köpte i army lists och spawnade av biovores/harpies, samma behandling som tau vehicle drones?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Katarsis »

Spore mines har något tydligare regler då de är "ignored for the purposes of any and all mission objectives". Så där tycker i alla fall jag att det inte finns några otydligheter. Gun Drones ger bara inte ifrån sig VP, men vad händer då om de dör först?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Flogger »

Ni behöver uppdatera Imperial Armour. Mycket av det som ni har där återfinns numera i Imperial Armour Apocalypse (2013 då).

Annars tycker jag allt ser bra ut. Skönt att ni fixade det med reserves-re-roll grejen (även om jag inte är överens med er) ;)

Om jag fattat detta rätt så får inte en apotekare bära ett banner för ravenwing då han inte anses vara en veteran?

Upgrades for upgraded models
A model may only purchase an upgrade if it is legal for that model to have that certain upgrade in the armylist. For example: If an upgrade can be given to "any XX" and "any XX can be upgraded to YY", then YY cannot purchase the upgrade. If the upgrade could have been given to "any model", then YY could have purchased that upgrade.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Ni behöver uppdatera Imperial Armour. Mycket av det som ni har där återfinns numera i Imperial Armour Apocalypse (2013 då).
Ok, då skall jag kolla på det.
Flogger skrev: Om jag fattat detta rätt så får inte en apotekare bära ett banner för ravenwing då han inte anses vara en veteran?
Det stämmer bra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av DHettNeck »

Bra jobbat! Kanon att många av frågorna nu finns med i dokumentet officiellt :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Flogger »

Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Flogger »

Excessus skrev:
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)
Jag tyckte det var underförstått ;)


Men när ska detta ske? Behövs det ens en diskussion? Det känns verkligen som något som bara kan ploppa in där så vi kan få se häftiga kärror på turneringar. Eller är folk rädda för att det kommer göra Tau lite sämre? :P
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:
Excessus skrev:
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)
Jag tyckte det var underförstått ;)
Underförstått? I regelsammanhang? De diskussionerna som vanligtvis är så infekterade med intensiv lusläsning och överdriven exakthet? Nej nej, lika för alla... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar