Hallå
Hemlock-piloten kan ju trolla. Hur funkar det? Som jag läser det så lyckas han automatiskt med sitt trolleri. Är det så?
Hemlock
Re: Hemlock
Han har regeln Psychic Pilot som finns beskriven på sida 40 i BRB. Så Ld 10 (innan ev. modifiers) och perils blir en glancing hit.
(Om du tänker på den så skulle jag tro att raden om att han inte rullar för psychic powers bara syftar till att han inte genereras random powers utan har sin tilldelad (Terrify). Även om "rubriken" är annorlunda så står det på motsvarande plats som andra psychers i codexen.)
Eftersom han bara kan Terrify (från Telepathy-disciplinen) och det är en malediction är jag hyffast säker att man inte behöver bry sig om LoS mm.
(Om du tänker på den så skulle jag tro att raden om att han inte rullar för psychic powers bara syftar till att han inte genereras random powers utan har sin tilldelad (Terrify). Även om "rubriken" är annorlunda så står det på motsvarande plats som andra psychers i codexen.)
Eftersom han bara kan Terrify (från Telepathy-disciplinen) och det är en malediction är jag hyffast säker att man inte behöver bry sig om LoS mm.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Tänka på röde är att hemlocken inte får trolla rundan den kommer in. Och dyker du efter cover så får den inte skjuta sina vapen.
och piloten sitter så nedrans högt upp att den inte ser saker som är i närheten av dem, som t.ex. saker som samtidigt påverkas av mndshock prod eller vad den nu heter. om nu motståndaren inte står på en övervåning såklart. den blir lite lurig att använda eftersom det är en malediction och inte witchfire.
Ja' än't bittä'!
Sammanfattning av ovan: Den är inte så het 
Man måste se för terrify också. Eller för alla spells egentligen. Var killen drar LoS från är dock oklart. Men mest "rätt" är väl cockpiten men kan lika gärna vara hullet rent regelmässigt.
J*vla skitregler. Men de går väl iofs att bygga sig runt. Han för väl göra en roll för att få bättre sikt om det blir aktuellt.
Vet inte om det är lönt att bygga någon Eldarlista. Isf. får jag kanske spara den till kompfritt.
Vet inte om det är lönt att bygga någon Eldarlista. Isf. får jag kanske spara den till kompfritt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.