Syftar du på personen som kort efter att ha sagt att han tolkade det på det sättet ändrade sig? Om inte så kan jag även säga att alla med engelska som modersmål inte har världens bästa läsförståelse i heller.Halvar skrev:...trots att någon med engelska som modersmål tolkar det på det sättet.DHettNeck skrev:Så för att summera:
Black Templar följer sin egen Allie Chart, ej SM?
Black Templars Allies Matrix
Re: Black Templars Allies Matrix
jag syftar på att det har varit väldigt mycket nedvärderande ton mot motpartens argument. jag har kikat upp några exempel nu när jag fått tid.Gobbas skrev:Syftar du på personen som kort efter att ha sagt att han tolkade det på det sättet ändrade sig? Om inte så kan jag även säga att alla med engelska som modersmål inte har världens bästa läsförståelse i heller.
om man då betänker att en person som har det skrivna språket som modersmål gjorde en annan tolkning så känner jag faktiskt att det finns en chans att man kan tolka det på andra sätt. jag förstod först efter två dagar vad det faktiskt var den vinnande parten argumenterade, eftersom argumenten som lades fram var sådana som de jag nu citerat istället för argument som faktiskt förklarar hur man tänkt. det har känts lite som en härskarteknik, så om jag inte hade varit helt ogiltig till hela grejen finns det en chans att jag hade tagit illa vid mig./Såklart det är självklart, det är inte kryptiskt alls./
/Jag förstår bara inte hur du kan läsa något annat i den rutan i C:SM än att de har C:BTs ally matrix. Vad är ditt argument för det?/
/Seriöst?
...ok, whatever, jag ger upp./
/det inte att ditt argument blir bättre eller får någon slags validitet/
Ja' än't bittä'!
Jag hade lagt ner diskussionen personligen, men ett personangrepp måste man ju försvara...
Lägligt nog missade du alla mina andra poster, där jag förklarar mitt tankesätt och redogör för hur jag tänker, och "härskarteknik"? Verkligen? Att be folk att förklara sig ordentligt är en härskarteknik? Wow, man lär sig nåt nytt varje dag tydligen...ska börja anklaga mina lärare för att använda härskartekniker när jag fixar examensarbetet! Bra tips du!
Jag tycker fortfarande att det är självklart, och trots att Engelska inte är mitt modersmål är jag fullt läskunnig...även på Engelska.../Såklart det är självklart, det är inte kryptiskt alls./
Så att fråga vad någon annan har för argument för att få förståelse för hur "den andra sidan" resonerar, är att ha en nedvärderande ton?/Jag förstår bara inte hur du kan läsa något annat i den rutan i C:SM än att de har C:BTs ally matrix. Vad är ditt argument för det?/
Kan inte komma ihåg exakt i vilken kontext jag använde detta, men det var troligtvis efter bristfälliga argument hade tagits upp i samband med "jag tycker"-resonemang.../Seriöst?
I det här läget inser jag att mina argument inte fungerar, och lämnar diskussionen därhän till andra personer som kanske kan formulera sig bättre....ok, whatever, jag ger upp./
Du missade den andra delen av den där meningen. Att slumpvis slänga in fetstil i ett citat och inte förklara ordentligt varför man gjorde det eller vad den fetstilade texten har med argumentet att göra är meningslöst./det inte att ditt argument blir bättre eller får någon slags validitet/
Lägligt nog missade du alla mina andra poster, där jag förklarar mitt tankesätt och redogör för hur jag tänker, och "härskarteknik"? Verkligen? Att be folk att förklara sig ordentligt är en härskarteknik? Wow, man lär sig nåt nytt varje dag tydligen...ska börja anklaga mina lärare för att använda härskartekniker när jag fixar examensarbetet! Bra tips du!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."