Obyron

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Det står ganska tydligt i hans regel antingen flyttar han normalt annars telporterar han och hans enhet

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re:

Inlägg av Ancalagon »

kombat skrev:Det står ganska tydligt i hans regel antingen flyttar han normalt annars telporterar han och hans enhet
Det gör det. Trodde du hänvisade till generella regeln.

Då verkar det som han är bunden till sin regel, eftersom en IC tyvärr RAW inte kan lämna en enhet genom att enheten går iväg, utan det måste vara han som gör det. Lite fånigt kan jag tycka, men så är det :)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Obyron

Inlägg av LillePer »

Håller med om att det låter fånigt. Men kanske bara är att acceptera.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Obyron

Inlägg av DHettNeck »

Han kan bara teleporta med enheten. Har enhetenen rörst sig är man inte längre i början på hans move.

Hans knasregler fungerar bara i challange.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar