Wave serpents, skölden och weapon destroyed
Wave serpenten, transporten med skölden och cover save som gör att man bara kan slita sitt hår i frustration över hur odödlig den är.
Har dock en fråga om just skölden. Den kan ju avfyras som ett hullmounted weapon med assault (D6+1) S7 ap:- ignores cover & pinning. Men kan den förstöras av weapon destroyed om man nu mot förmodan lyckas att slå fram det?
Läser man regelboken står det parafraserat att fordonsuppgraderingar som räknas som vapen också skall inkluderas i resultatet (s74 i stora regelboken). Själv tycker jag att skölden skall inkluderas men jag spelar tau så jag är inte helt objektiv.
Vad tycker ni?
Har dock en fråga om just skölden. Den kan ju avfyras som ett hullmounted weapon med assault (D6+1) S7 ap:- ignores cover & pinning. Men kan den förstöras av weapon destroyed om man nu mot förmodan lyckas att slå fram det?
Läser man regelboken står det parafraserat att fordonsuppgraderingar som räknas som vapen också skall inkluderas i resultatet (s74 i stora regelboken). Själv tycker jag att skölden skall inkluderas men jag spelar tau så jag är inte helt objektiv.
Vad tycker ni?
Jag säger JA, men jag hatar dom jävla vågormarna.......
(Och än en gång är man förundrad över att GW inte verkar he speltestat alls...)
(Och än en gång är man förundrad över att GW inte verkar he speltestat alls...)
Re: Wave serpents, skölden och weapon destroyed
Den räknas absolut som ett vapen i detta fall 
Spelar eldar själv, och tycker att det absolut skall räknas som ett vapen.
Men följdfågan blir dock - förstörs sköldvapnet har man kvar sjävla 2+ antipenn slaget sen?
Men följdfågan blir dock - förstörs sköldvapnet har man kvar sjävla 2+ antipenn slaget sen?
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Vapnet är ju Serpent Shield. Förstörs vapnet är det ju Serpent Shield som förstörsDenkan skrev:
"This can include Vehicle upgrades that functions as weapons" står det under Weapon Destroyed.
Är serpent shield en vehicle upgrade? Ja. Kan den användas som ett vapen? Ja.
Tycker det är helt 100% solklart
Senast redigerad av 1 Ancalagon, redigerad totalt 1 gånger.
Även om det hade varit nice att göra serpenten lite sämre så tror jag att rent regelmässigt kan man inte förstöra den av precis den anledningen som kombat beskriver. Men vem vet, gw kanske faqar skiten?
Jätte soligt!Ancalagon skrev:"This can include Vehicle upgrades that functions as weapons" står det under Weapon Destroyed.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.