Cozzan's Bygg och målar tråd!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Cozzan

Cozzan's Bygg och målar tråd!

Inlägg av Cozzan »

Grey Knights painted for the glory of the EMPRAH

Ja då var man här då. Håller för tillfället på med att rusta upp en Grey knights armé och tänkte därför saxxa den hit då jag redan har den uppe på Dakkadakka men känner mig mer hemma på ett svenskt forum! Så om ingen har något emot så behåller jag lite av min text (Engelska) om ingen tycker annat då kan jag skriva om ALLT till svenska, Alla updateringar som kommer följa kommer vara på 100% Svenska däremot!

Det som gjorts/ska göras är 1 Konveration av en SM librarian för att passa in med sina GK brödrer samt en låda Paladiner

I'll start with the Justicar thats basically done all the way upto the text missing on some scrolls/boks. Som ni kan se så använder jag dom vanliga huvudena då jag tycker paladin hjälmarna
inte ger samma effekt som dessa.
Bild
Jag vet att jag failat ganska stort då jag insåg när jag såg bilden att jag helt missat mold line's på hammaren :/ Ska åtgärdas när tillfälle ges!

And then we got the Psycannon"ere"
Bild

Librarian Conversion work
Här kommer det roligaste med denna batch mini's! Har varit riktigt roligt att pilla med honom.

Bild
Picture is not of my finecast resin librarian but borrowed from the infinite depths of the interwebs for references.

Vad ska göras?:

1: The typical "Space marine librarian" warding stave is gonna get swapped for a GK warding stave, The whole length of the stave not just the "head"
2: The dramatic i'mma throw you into warp space fool!/eyeball you to death with my powers face is gonna get swapped for a glorious GK patented metal bucket!
3: Hes gonna get a sweet ass heraldry badge he can show of to his battle brothers!
4: The once again typical terminator shoulder pad is gonna get switched for a GK golden light reflector pad so he can glare the deamon's back into the warp
5: last but not least we all know the grey knights are a fan of slicing deamons and xenos alike in half with two-handed weapons while still being able to blast them with fist sized rounds in the face while doing so. Therefore he will also be granted the wristblaster 2000

Here is where i get a bit retarded and give it a base before the next picture, But you still see the changes and well its just that its not plastic clean! :)

Bild

The base have also been primed and drybrushed for starters when i had some time left over, The metal has been given a base layer to as you might see.

Bild

Här har lite saker börjat hända

Bild

A Closeup to let you get a hold of the eye's

Bild

His base has gotten some work to!

Bild

Lite mer saker som hänt med honom!

Bild

Bild
Senast redigerad av 2 Cozzan, redigerad totalt 8 gång.

Jonke

Re: Grey Knight conversion samt lite smått och gott

Inlägg av Jonke »

Spexigt!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Snyggt!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Tuffa :D snygg metall färg med , stort plus

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Tackar, målningen har stått still ganska länge nu (Bara lagt en grund på en apot Pala och gjort klart Libben) Men semestern kommer ju nu på fredag så lär bli lite mer målat då! :)

Kimich

Inlägg av Kimich »

Snyggt, det tråkiga är att gw tyckte att gk modellerna inte behövde någon midjan när dom gjordes. Dina modeller hade blivit väldigt mycket snyggare ifall dom hade fått en. Nu ser det ut som att din libbe har ett stort huvud utan hals på en kropp utan mage.

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Jo lite så är det ju. Men det är ju fortfarande lite av charmen med termosar att dom är mer omänskliga än normalt,
Menar att bara ha stora marines hade ju varit väldigt tråkigt.

Men back to the subject! Blivit lite sidetracked av en av mina ideér.. paint strippade en gammal Dreadnought som jag har ute för försäljning/byte och då paint strippen blev riktigt bra och jag fick se en plastren dread igen så blev jag så himla sugen på att konvertera in den i min GK armé och har därför valt att bygga alla delar åt den och om ingen visat intresse innan jag handfast måste börja fästa saker på den så behåller jag den! Så en start bild av detta arbete följer:

Bild

Sen har vi ju Libben som fått lite touch-ups text osv..

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Pillat lite mer dreadnought nu. Fått bort "luckan" samt knäskydd och ena foten samt hela figuren ifrån sin bas
Bild

Till den nya luckan tänkte jag SM terminator torso..

Bild

Bestämde att jag inte skulle låsa mig i ett alternativ... så började jobba på en till torso..
Bild

Lagt lite grund för bordering oxå!

Bild

Men nu är jag kluven och hamnat i ett standstill i bygget... Utställnings kittad eller spel kittad...
Vill göra något speciellt med honom men oxå kunna spela med honom effektivt och då är det ju dubbla twinlinked auto's som gäller men inte lika mycket frihet i det som i att få gå lös och göra honom otroligt cool + faktumet att jag inte har en enda Autocannon i min bitzlåda! :/

tänkte göra en twinlinked psycannon till honom och en fist med möjligtvis en brotherhood banner upp mot skyn som han plockat upp ifrån marken eller dylikt.. Så många olika ideér :O

Användarvisningsbild
Cozzan

Re: Grey Knight conversions samt lite smått och gott

Inlägg av Cozzan »

Börjat pilla ihop "Ansikts skyddet" eller vad man vill kalla det till min dread nu! :)
Bild

Bild

Borders! Borders! Borders! Vad är det som gör GK's till GK's? Deras rigorösa träning och wargear? NOPE utan det är allt krimskrams på rustningarna! Mer guld till folket!
Bild

Fick beslutsångest och grubbla hela dagen på *Ansiktsskyddet* på.. av? på..av? men beslutade mig för detta, skulle se så tomt ut annars... Bra eller anus?
Bild

Borders får lite kärlek

Bild
Bild

Den nya ansiktsplåten får lite kärlek den med

Bild

Användarvisningsbild
Cozzan

Re: Grey Knight conversions samt lite smått och gott

Inlägg av Cozzan »

Börjar ta form! :D

Bild
Bild

Den uppmärkesamme kanske oxå märker att jag städat min workbech ;)

Skriv svar