en assault-fråga:

Regelfrågor och förslag på husregler
sourpus

en assault-fråga:

Inlägg av sourpus »

utgångsläget är följande:

en squad (A) vill assaulta en fiendesquad (X).
samtidigt vill squad B assaulta fiendesquaden Y.
frågan blir i vilken ordning saker och ting sker.
detta eftersom squad B även når att komma in i X om de "pile:ar" in före det att B assaultar Y.

sammanfattning: sker "defender react" efter att varje squad assaultat in, eller efter att jag gjort mitt
assaultmove med ALLA squads i min armé (som ska assaulta naturligtvis)?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Booogeyman

Re: en assault-fråga:

Inlägg av Booogeyman »

Alla
BB sidan 33 sista punkten på 1 "Move assaulting units"
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

sourpus

Inlägg av sourpus »

har bara en *host, host* pdf-version av regelboken, och hittar inte din referens. :(

gäller detta oavsett om de squads jag assaultar med går in i samma eller olika närstrider?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Du flytta alla dina.
Sedan flyttar han alla sina.
Sedan slåss ni.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

sourpus

Inlägg av sourpus »

ok. då vet jag. tack och bock.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

sourpus skrev:har bara en *host, host* pdf-version av regelboken, och hittar inte din referens. :(

gäller detta oavsett om de squads jag assaultar med går in i samma eller olika närstrider?
Men fixa en riktigt bok, då =)

Så kanske det blir lite lättare
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

En black reach bok kan dessutom bli riktigt billig om man säljer figurerna. :D

sourpus

Inlägg av sourpus »

working on it.

Skriv svar