Samma Psycic power flera gånger i samma runda?
Samma Psycic power flera gånger i samma runda?
Kollade igenom Psycic reglerna och det enda jag hittar är att man aldrig kan använda samma Shooting Psycic power mer än en gång i varje runda, men funkar det för andra psycic powers.
Alltså kan en Chaos Sorcerer (med mark of tzeench) använda gift of chaos två gånger varje runda?
Alltså kan en Chaos Sorcerer (med mark of tzeench) använda gift of chaos två gånger varje runda?
Senast redigerad av 1 Zurken, redigerad totalt 1 gånger.
Alexander Merinen
Re: Samma Psycic power flera gånger i samma runda?
Ja med mark of Tzeentch funkar det att använda två psychic powers som inte är shooting. Och gift of chaos är inte shooting.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Du kan inte heller använda 2 shooting i samma runda, (Bolt of change och Doombolt t.ex.) Det är endast Ahriman som kan sånt.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Eller en Daemon PrincePerS skrev:Du kan inte heller använda 2 shooting i samma runda, (Bolt of change och Doombolt t.ex.) Det är endast Ahriman som kan sånt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Fast frågan var ju om man kan använda samma power (shooting eller inte) mer än en gång. Och det kan man väl inte..?
Jo det ser jag inte några problem med, t.ex. är det helt ok att försöka göra Warptime 2ggr, om jag inte minns fel
, så alla icke shooting borde vara "upprepningsbara".
- NilssonHarHund
Eldrad får också kasta två likadana powers samma runda.
Det står iförsig inget om använda samma psychic power två gånger av vad jag kan hitta. Så jag får nog ta tillbaka mitt initialpåstående om att det är ok.Jocke Rapp skrev:Fast frågan var ju om man kan använda samma power (shooting eller inte) mer än en gång. Och det kan man väl inte..?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Sidan 50, precis på slutet, i en parentes: "but still cannot use the same power twice in a turn." Enda jag kan hitta i reglerna, någon som har något bättre?
Reglerna säger ingenting specifikt alls om huruvida du får använda samma psychic power flera gånger under samma tur, såvida det inte är en psychic shooting attack (som HeadWar hänvisar till i sin tidigare post). Den parantesen förtydligar bara att hur du än vrider och vänder på det (karaktärer som får skjuta med flera vapen per runda, typ Monstrous Creatures) får modellen inte använda samma psychic shooting attack flera gånger.
Finns det någon psychic power som man vill använda flera gånger som inte är en shooting attack?
Finns det någon psychic power som man vill använda flera gånger som inte är en shooting attack?