Sveriges otrevligaste 40 spelare bloggar om turneringar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Re: Sveriges otrevligaste 40 spelare bloggar om turneringar

Inlägg av Robert »

ingen aning hur man gör men någon som kan får gärna göra det
/Kickern

daskad

Re: sveriges otrevligaste 40k spelare bloggar om turneringar

Inlägg av daskad »

"so i simply decided to play it after talking some with Hylander(Really pro swedish old guy)."

Hahahah Låter som Hylander är typ 60+ :D
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Är han inte det? :shock:

Blom

Inlägg av Blom »

"saker man inte ska säga när man köper 4l T-Röd" Hela det inlägget är det bästa jag läst :lol:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Hur funkar "bäst med sin arme upplägget"?

Tvådelad fråga iofs.
* Hur räknar dom ut totalvinnare från det.
* Samt hur känns det som upplägg?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Bäst med sin armé: Flest BP + sportsman (snällast/fluffigast armélista som tiebreaker).
Bästa overall: Den som vann bäst med sin armé med störst marginal över snittet för sin armé.

Jag vann t.ex. Best Necron (på tiebreaker) men var inte ens i närheten av att vinna allt eftersom min marginal bara var typ 2.5 över snittet (3 BP för vinst, max 5 i sportsman) medan Robert som inte vann något hade en marginal på över 6 tror jag.

Upplägget är okej. Mer kul än vad det är bra. Det roligaste är väll att det till viss mån uppmuntrar att spela en armé som det vanligtvis inte går så bra för (eller som i Roberts fall; en väldigt bred armé där 'standard'-armén är ganska dålig).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Så Necron airforce var snällare/fluffigare lista? :-)

Ok, lät inte som ett jättebra tävlingssystem, iaf för våra små svenska turneringar. Men nån variant på upplägget, för iden lätt kul.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Vi är inte säkra men vi tror att den andra Necronlistan hade 9 Spyders, ett gäng Scarabs, 12 Wraiths och resten Immortals. Jag hade i alla fall lite variation så jag tror att han föll på tråkighet.

Systemet fungerar egentligen bara om man har tillräckligt med spelare, typ 5 per armébok, dvs 100+ spelare.

SM i Fantasy delade precis ut pris för Best in race (bästa general för sin army book) och där tror jag att bästa dvärg kom näst sist i turneringen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

Ville bara påpeka att ditt senaste inlägg inte har någon text i sig vad jag kan se. ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

fixat

sidan jag använder kan få för sig allt möjligt tx ingen text att ta bort alla mellanslag och lite sånt.

jag tror också att det är den som ändrar min perfekta stavning och meningsuppbyggnad också
/Kickern

Skriv svar