@Blue_Ork: Det är klart du ska ett gäng frihandlarorker!
Chaos, bara för att...
Re: Chaos, bara för att...
Ja! Mina necrons behöver luftas - har en oplockad Commander med Blue_Ork.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
- Lottomannen
Med eller utan CSM-arm? Har båda.Behöver en Chaos Bolt Pistol att byta ut Lordens Plasma Pistol mot. Någon som har en över?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Utan funkar alldeles utmärkt. Pmar.Lottomannen skrev:Med eller utan CSM-arm? Har båda.Behöver en Chaos Bolt Pistol att byta ut Lordens Plasma Pistol mot. Någon som har en över?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Så där ja. Nu har Lorden fått en ny Boltpistol. Limmet behöver torka en aning sen ska det målas i hud och köttnyanser igen efter månader av grönt och metall i Necronprojektet. Ska bli trevligt att varva lite Slaaneshtemade Chaos med lite Iyanden en tid framöver.
Edit...
Och så plockade jag fram färgerna... Och alla tre hudtonerna jag använt till Lorden har mer eller mindre torkat ut. Blir till att köpa nytt. Det är väl inte hela världen om Lorden får lite annorlunda nyanser mot övriga. Jag kan nog dölja eventuella skillnader med washes.
Edit...
Och så plockade jag fram färgerna... Och alla tre hudtonerna jag använt till Lorden har mer eller mindre torkat ut. Blir till att köpa nytt. Det är väl inte hela världen om Lorden får lite annorlunda nyanser mot övriga. Jag kan nog dölja eventuella skillnader med washes.
-
Gonka Koff
Det här med att GW ändrar färger en gång i halvåret kanske är en trick, jag menar att om man inte får sin armé klar inom loppet av ett halvår och gör slut på en enda färg så riskerar man ju att landa med en skapelse som ser hoplånad ut, det vill man ju inte! Burkjävlarna har ju dessutom helt bisarra lock nuförtiden som inte går att stänga efter att man bråkat med dom, så dom torkar ut en vecka efter användning. Så köp 10-15 burkar av vartenda färg du kör med direkt, annars är du rökt!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jo, några burkar nya hudtoner får det väl bli. Nu är ju en Zonen-lista inte så många modeller men ska sanningen fram så har jag redan börjat snegla på hur jag skulle kunna bygga vidare på de olika arméerna.
Beträffande Chaos så är jag riktigt sugen på att bygga och måla en Forge/Mauler Fiend. Nu har jag fattat att de har riktigt dåligt rykte och ska vara kass, men det har ju inte hindrat mig förut...
Beträffande Chaos så är jag riktigt sugen på att bygga och måla en Forge/Mauler Fiend. Nu har jag fattat att de har riktigt dåligt rykte och ska vara kass, men det har ju inte hindrat mig förut...
Så där ja. Nu har Lorden fått en ny pickadoll... och jag har varit och köpt mer färg. De är ju som ni vet inte helt lika sina föregångare så det blev några lager wash på pistolen innan jag hittade hyfsat rätt i nyans.
Lord utan blixt.

Med blixt således...

Och bakifrån utan blixt...

Och med blixt...

Ville visa båda alternativen då man får en tydligare bild av färgerna när man sett båda.
Sen är ju frågan vad jag gör åt baserna...
Lord utan blixt.

Med blixt således...

Och bakifrån utan blixt...

Och med blixt...

Ville visa båda alternativen då man får en tydligare bild av färgerna när man sett båda.
Sen är ju frågan vad jag gör åt baserna...
Bättrade på Chaosmärket på kappan med lite wash runt omkring. Såg, när jag tagit bilden, att det var lite kladdigt på några ställen... Fixat!
-
katzenjammer
Riktigt snyggt! Ser galet pilligt ut, men det kanske är smidigare på grundtrupper?
Flesh is a design fault
Ja, fast nu vill jag åt pillet. Jag har ju speed paintat Necrons så det räcker. Nu vill jag njuta av målandet och alla små detaljer.katzenjammer skrev:Riktigt snyggt! Ser galet pilligt ut, men det kanske är smidigare på grundtrupper?
Tanken är också att jag kommer att måla färdigt ett par modeller i taget. Jag har börjat med Lord och Sorcerer. Sedan blir det Chosens, två i stöten. Sist blir det Cultists. De kanske jag målar 12 i taget.
Har roat mig med att snickra lite på en större lista också. Mest på kul. Jag är ju lite sugen på att måla Forge Fiend(s). Och varför inte en drake och lite annat smått och gott.