Eldrads divination och allierade

Regelfrågor och förslag på husregler
Bronson

Eldrads divination och allierade

Inlägg av Bronson »

Får allierade nyttja hans redeploy på d3+1 enheter? regeltexten lyder ju "the Eldar player may reposition d3+1 units in his army". Som jag tolkar det så ska det vara helt ok om Eldar är den primära listan men kanske lite mer tveksamt om Eldar är de som är allierade? Vad tycker och tror folk?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Eldrads divination och allierade

Inlägg av Lottomannen »

Som jag har tolkat det så gäller den typen av förmågor bara den delen av armén som karaktären/enhete är en del av. Om det nu är main eller ally.

Men som vanligt så är det svårt att dra en generell gräns.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Bronson

Inlägg av Bronson »

Ja RAW så ska det väl va helt ok. Det är ju "hans" armé. Tråkigt att dom inte faqat det. Samtidigt så, vad talar för att det inte skulle vara så? Om man ser det "in game" så att säga så är han väl inte mindre synsk bara för att han tog med några polare utifrån :) Fast det är ju klart, när man drar på fest och det är massa folk man inte känner där som är lite stela så kan det lätt bli stelt :P
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Rent RAW så ska det inte vara några problem, precis som Grand Strategy från GKGMs fungerar på allierade. Med hänvisning till mitt exempel kommer du dock förmodligen inte att hitta många som spelar det så.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Valrosskorv skrev:Rent RAW så ska det inte vara några problem, precis som Grand Strategy från GKGMs fungerar på allierade. Med hänvisning till mitt exempel kommer du dock förmodligen inte att hitta många som spelar det så.
Grand Strategy funkar endast på friendly units och eftersom GK inte har några battle brothers utan endast allies of convience och de då inte räknas som friendly units så kan man inte använda grand strategy på allies.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

kombat skrev:
Valrosskorv skrev:Rent RAW så ska det inte vara några problem, precis som Grand Strategy från GKGMs fungerar på allierade. Med hänvisning till mitt exempel kommer du dock förmodligen inte att hitta många som spelar det så.
Grand Strategy funkar endast på friendly units och eftersom GK inte har några battle brothers utan endast allies of convience och de då inte räknas som friendly units så kan man inte använda grand strategy på allies.
Inte friendly units, "units under his [Grand Masterns] command". "Friendly units" nämns inte någonstans i regeltexten.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Valrosskorv skrev:
kombat skrev:
Inte friendly units, "units under his [Grand Masterns] command". "Friendly units" nämns inte någonstans i regeltexten.
Sant vet inte vad jag fick det ifrån men jag tycker det borde vara så :P

Skriv svar