Nya Dark Angels

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Nya Dark Angels

Inlägg av Zurken »

Du slutar vara en deathwing terminator när du blir en deathwing apothecary och endast deathwing terminators får ta TH&SS. Dessutom måste man ha kvar båda sina vapen för att kunna byta ut dem mot TH&SS.
Alexander Merinen

daskad

Inlägg av daskad »

Så no TH/SS apo. Som jag trodde :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nu har jag också läst igenom allt och jag är ganska positiv. Allt verkar balancerat; inga val står ut som för bra eller för konstiga. Vissa val är lite för dåliga/överprisade men hellre det än det motsatta. Mestadels välskrivet, förutom scattra-kort-med-sina-icke-bast-vapen-flygplanet så är nog det enda felet jag hittat att Ravenwing Command kan köpa Sacred Relics från Wargear-sektionen (jag hittar ingen sådan kategori).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

Det är ju uppenbart att du får hitta på ett eget item med en blandning mellan en chapter relics och en sacred standards med egen poängkostnad! d'uh
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

GLinus

Inlägg av GLinus »

Narthecium är, och har alltid varit, ett wargear och inte ett vapen.

Jag är sjukt nöjd med codexen!! Roliga val, stor variationsmöjlighet. För maximal utdelning tror jag att synergier är vägen att gå för mina små killar i klänning. Tokigt nöjd, som sagt!! Det finns vapen/saker som är rejält bra, men då kostar de också därefter. Bra balans mellan effektivitet och kostnad. Nej nu måste jag limma lite fler termosar och en Vengeance. Hurra, hurra, hurra!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

daskad

Inlägg av daskad »

Men man måste fortfarande ha alla vapen för att byta och eftersom han inte har alla kvar, kan han inte byta bort alla, eller?

edit: nvm, som Zurken säger är det bara DeathWing Terminators som får byta till TH/SS inte Apotekare
Senast redigerad av 1 daskad, redigerad totalt 12 gånger.
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Är det bara jag som tycker att Auto-Dreads är riktigt billiga? Kostar de inte typ 150 i alla andra codexar?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
speedfreek

Nya Dark Angels

Inlägg av speedfreek »

Heja GnällKungen!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Autodreads kostar här 120p, samma pris som i BA-codexet. I SW och SM codexen kostar de 125p
Alexander Merinen

GLinus

Inlägg av GLinus »

Det finns ingenting som säger att Apotekaren blir av med sitt wargear för att han byter vapen. Det är två olika kategorier av prylar. Med lite tur så faqar de den saken snart.

På tal om något annat: Asmodai har bara närstridsvapen. Det var lite oväntat.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Skriv svar