Konverterad Tervigon.

Regelfrågor och förslag på husregler
Karaghul

Konverterad Tervigon.

Inlägg av Karaghul »

Tjena!

Misstänker att denna fråga redan lär ha ställts någon annan gång, men jag har inte lyckats hitta någon tråd, så jag ber om ursäkt om den faktiskt är upprepad.

Frågan var helt enkelt hur det brukar vara med Tervigons konverterade från Carnifexer (som byggdes innan Tervigon-modellen kom ut) på turneringar.

Är detta ok så länge modeller är WYSIWYG och sitter på rätt bas, med hänsyn på att ganska många konverterade dem på det sättet innan Tervigon-modellen släpptes, eller brukar det inte vara accepterat / ge WYSIWYG minus?

Tack så mycket på förhand, och än gång, ursäkta om denna fråga redan ställts.

frigobben

Re: Konverterad Tervigon.

Inlägg av frigobben »

Jag kan inte svara från ett tävlingsledarperspektiv, utan bara från ett spelarperspektiv och säga att jag har spelat med en sådan, dock med korrekt basstorlek på en hel del turneringar.

Jag tror inte WYSIWYG aspekten är ett problem, i synnerhet när inte modellen alls fanns ganska länge, snarare i så fall att modellen faktiskt är för liten, med tanke på att den riktiga är ganska mycket större. Så länge man vet ungefär hur stor en "riktig" är, och är generös med LOS hela tiden (en "riktig" är väldigt svår att gömma någonstans egentligen), så har ingen jag mött någonsin klagat.

Sista gångerna har jag också haft med en riktig också, och då kan man ju alltid erbjuda att byta plats på dem när som helst motståndaren ber om det.

Min helt egna filosofi i frågan är att har man en modell som av någon anledning är för liten, vad det än må vara, så skall man också vara extra generös med LOS, cover, etc, för är det någon tveksamhet så är det faktiskt upp till motståndaren att bestämma. Man får helt enkelt ge upp sin rätt att bestämma dessa saker helt.

Basstorleken tycker jag bör vara rätt dock, men det är ju ganska lätt att lösa om/när man har en som är för liten.

egge

Inlägg av egge »

Så länge blåa space marines kan vara Blood angels så kan du spela med den tervigonen om du hela tiden är noggrann med att modellen faktiskt är annorlunda och har du dessutom en riktig med dig så ser jag inga problem alls.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

Tack så mycket för feedbacken, det är också så jag tänker (gav nyss samma feedback angående några Horrors på en annan tråd).

Alltid bra att dubbelkolla vad folk tycker så att man slipper knas sen. :)

Ja, då behöver jag bara få tag på 1 Tervigon, betydligt plånboks-vänligare än att byta ut alla de gamla!

Skriv svar