GW's FAQ
Q: What effect, if any, does the Scout special rule have on a Valkyrie or
Vendetta? Will this allow it to enter play in Turn 1 by redeploying 6"
onto the board? (p56)
A: It has no effect.
Jänkarna verkar tolka detta till att Vendettorna tappar outflank också eftersom wordingen är "It has no effect" och en del av frågan är vad scout special rule gör för fåglarna.
Jag ställer mig själv lite kluven till detta och undrar om det inte är RAI att de bara inte skall kunna scout-mova osv men behålla outflank.
Vad säger internetz ?
Vendettorna och förlusten av "Scout"
Vendettorna och förlusten av "Scout"
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
Jag tycker egentligen att dom RAI skall ha kvar outflank. Men RAW-läser man FAQn så har dom nog inte kvar outflank.
Dock är fåglarna grymt bra som dom är, så för mej får dom gärna tappa outflank
Dock är fåglarna grymt bra som dom är, så för mej får dom gärna tappa outflank
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
Detta kommer ingå i nästa SvFaq uppdatering.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
När kommer den?Ancalagon skrev:Detta kommer ingå i nästa SvFaq uppdatering.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
Tanken är att den ska komma och vara uppdaterad inför SM. Jag tror det styrs mest av hur många fjäsk-PMs som skickas till KatarsisDHettNeck skrev:När kommer den?Ancalagon skrev:Detta kommer ingå i nästa SvFaq uppdatering.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
Done! 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Vendettorna och förlusten av "Scout"
FAQ är inte regler, så det går inte använda begreppet RAW om dem, endast errata/amendments är regler. FAQ är bara svar på hur GW tyder reglerna och här är det uppenbart att de inte har grundläggande läsförståelse.DHettNeck skrev:Men RAW-läser man FAQn så har dom nog inte kvar outflank.
Oavsett så ser jag fram emot nästa SFAQ.