Feel No Pain

Regelfrågor och förslag på husregler
Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Feel No Pain

Inlägg av Arioch »

He he ibland krånglar skrift till saker övermåttan :wub:
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: Feel No Pain

Inlägg av Revener »

Zurken skrev:Effekten av Instant Death är att man förlorar alla kvarvarande wounds. Inte att man förlorar Feel no Pain.

Feel no Pain ignoreras av saker som orsakar Instant Death, även om man är immun mot effekten av Instant Death så försvinner inte det faktum att Instant Death händer. Alltså ignoreras Feel no Pain.

T.ex. Mot en Plauge Bearer som har T5 och Eternal Warrior gör ett S10 skott fortfarande Instant Death, även om han är immun mot effekten av vad Instant Death gör. Eftersom Instant Death händer så ignoreras deras Feel no Pain.

Khan's svärd orsakar Instant Death på 6or to-wound. Slåss han mot en Great Unclean One (som har Eternal Warrior regeln) och får in ett wound på en 6:a kommer inte Great Uncleane One dö direkt (då han är immun av effekten som Instant Death ger), men hans Feel no Pain kommer att ignoreras då Instant Death fortfarande sker.

Eternal Warrior gör inte att Instant Death inte sker, det gör endast att man är immun mot dess effekt. Att ignorera Feel no Pain är inte en del av Instant Death regeln, utan ett undantag från Feel no Pain alltså har Eternal warrior ingen effekt.

Förstår jag det rätt? Vid första tanke känns det ju som att EW gör att ID inte sker, men tänker man efter lite så försvinner inte ID.
Verkar ju helt rätt.

------------------

Har vi konsensus på Force weapon VS FNP med eller? Den vars tur det är väljer vilket som sker först.


Vill inte ha massa tjabb på Warcon då jag har en hel del FNP :)
Fast när jag tänker efter var det väl knappt med några force weapons i listorna :)
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Feel No Pain

Inlägg av Zurken »

Finns inget koncensus på Force Weapon vs. Feel no Pain, men att den som har rundan bestämmer känns som en bättre lösning än att slå 4+ varje gång.
Alexander Merinen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Feel No Pain

Inlägg av daskad »

Efter att ha läst på lite och kollat runt på fler forum så kan jag tycka att man får inte FNP mot något som är dubbel styrka, men mot allt annat om man har EW
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Feel No Pain

Inlägg av Katarsis »

daskad skrev:Efter att ha läst på lite och kollat runt på fler forum så kan jag tycka att man får inte FNP mot något som är dubbel styrka, men mot allt annat om man har EW
Vet inte om jag förstår sig rätt, men jag tycker att en Instant Death är en Instant Death, oavsett om den kommer från dubbel styrka eller från en förmåga.

I fallet med Force Weapons, ordning på slagen och vems tur det är så tycker jag att man bör göra en ruleing som inte är beroende av vems tur det är; saker och ting skall ske likadant oavsett vems tur det är.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Feel No Pain

Inlägg av Zurken »

Håller med Katarsis.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Feel No Pain

Inlägg av DHettNeck »

Zurken skrev:Håller med Katarsis.
+1
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Feel No Pain

Inlägg av LillePer »

Vad kom ni fram till angående fortune och fnp. Bara reroll på saves inte på fnp eftersom fnp inte är ett save. Elle reroll på allt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Feel No Pain

Inlägg av DHettNeck »

Man kan inte reerolla FNP slag med fortune eller tvinga motståndaren att göra det med misfortune.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Feel No Pain

Inlägg av LillePer »

För att det inte är ett faktiskt save antar jag?

Skriv svar