IG med SW tema

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Bahoola

IG med SW tema

Inlägg av Bahoola »

Någon som har koll på vilken teknologisk nivå urinvånarna på Fennris ligger på. Skulle det vara otänkbart att använda de som tema på en IG falang till mina SW, kommer att ha en hel del tanks då resten av mina SW ska röra sig till fots eller använda Drop Pods och slås till fots.

Tankar, och idéer till hur det skulle kunna se ut. Kanske rostiga gamla saker från ett slag för länge sedan i händerna på infödingar. Som har snyggats till med hudar och andra troféer. Vad tror ni kan det funka eller är det helt way off vad fluffet säger om stammarna?

Användarvisningsbild
Serpent

Re: IG med SW tema

Inlägg av Serpent »

Pil, båge, yxa och långskepp. Möjligen en plog för att odla humle och malt så det går att brygga mjöd.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Precis som Serpent säger är det på den nivån det ligger ungefär :)

Däremot är det inget som säger att du inte kan hitta på eget fluff, t.ex att Space Wolves blivit skyldiga att erlägga tithes som de flesta planeter och drafta en PDF, och tar från den vanliga befolkningen, utrustar dem och tränar dem t.ex.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Fast ett Chapter styr planeten själva, tar upp tithes och är ålagda att försvara den. Ultramars olika planeter har sina egna PDF:er, men jag har för mig att Fenris producerar typ is, så vem skulle vilja invadera? (Om de nu inte ville ha en gigantisk isbit i sin gigantiska sommardrink.)

Däremot finns det ett IG regemente som heter Nordian Berserkers (från 3rd Eds Codex). De var mini-vikingar, med pälsar, lasergevär och svärd. Det kan ju vara en lösning.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Eftersom det är ett framtida påhitt att hitta på att vargarna skulle vilja skapa en pdf att skicka runt bland olika krigszoner spelar det ingen roll vilket "fluffstöd" som finns om man vill hitta på eget ;) Det är 40k, möjligheterna är oändliga. Varför hitta på en helt egen planet som är exakt som fenris med en pdf liksom? ;)

Max S

Inlägg av Max S »

Ett annat regemente som omnämns i Armagedon-fluffet är Asgardian Rangers.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Space Wolves + valhallans verkar lagom passande imho
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Din ide på tema känns astuff rent visuellt. Genomför det rent estetiskt som du tänkt från början och säg att de är ett regemente ifrån en feral world som stridit tillsammans med dina SW under en längre kampanj och således vunnit deras respekt och anmanat en del kultur.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

IG:sar från Fenris: Näe...
Vikinga-IG:sar från någon annan planet: Ja!

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

Hittar inga bilder eller något på hur Nordian Berserkers ser ut. Eller var man kan köpa sådant.

Men däremot hittade jag dessa stämningsfulla bilder.
303534_sm-.jpg
303534_sm-.jpg (27.2 KiB) Visad 1717 gånger
Något i denna stilen vore as ballt, men jag kan inte avgöra av det är för Bitz han/hon har använt. Känns som om det vore någon form av Fantasy Chaos och IGs Cadian Shock Troops.

Skriv svar