Armoured Sentinel fråga...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Armoured Sentinel fråga...

Inlägg av Röde »

Jag har några Drop Sentinels som jag skulle vilja använda som Armoured Sentinels. Jag har försökt meka dit Armoured Crew Compartment på dem men det ser för djävligt ut. På vilket annat sätt kan man representera ACC på dem utan att wysiwyg skiter sig fullständigt?

Beväpningen skulle inte vara att ta miste på då Scout Sentilerna inte har den option jag tänkt mig och störtbågarna på dem är ju rätt kraftiga. De skiljer sig dessutom rätt mycket i utseende från mina andra Sentinels, men det känns inte riktigt som om det räcker ur wysiwyg synpunkt. Hjälp mig genom att tycka till lite. Tips och trix välkomna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tist

Re: Armoured Sentinel fråga...

Inlägg av Tist »

Nu vet jag inte exakt hur crewen ser ut i en drop sentinel, men det kanske går att göra crewen lite mera upprustad?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Truant

Inlägg av Truant »

Vore kanon om du kunde ta en bild!

Lite alternativ:

Lägg på mer rustning på Crew (redan sagt)

Montera dit plexiglas som skottsäkert glas (därmed mer bepansrad)

Täck över leder och andra "öppna ytor" så den blir mer bepansrad (men gör detta endast framåt då den bara har mer armor framåt)

spånar vidare!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ett tak mellan rören och lite extra plåtar framtill skulle räcka för mig.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Någon sorts glasruta för att symbolisera skottsäkert glas?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar