Nästan space wolves

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Neth_Oni

Nästan space wolves

Inlägg av Neth_Oni »

Hej allihopa, fick en liten knäpp på vägen hem från Dalcon att jag skulle göra ett eget chapter med marines som är space wolf wannabes, och använda deras regler. Hade marinerna frånBlack reach boxen plus att jag bytte till mig lite fler mot dreaden från den boxen som gör att jag har lite modeller att jobba med :)
jag har tyvärr slut på batteriet så jag kan inte ta kort på det jag gjort klart nu men kan ge en liten wip bild på hur det såg ut när jag började med dem dagen efter dalcon:
Bild

så, kameran är vid liv igen :)

Bild

Bild

Bild

Bild

och så squad 2 wip:
Bild

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Nästan space wolves

Inlägg av DHettNeck »

Du är snabb i vändningarna! Bara att ta med dom nästa år ;) Kan nog bli rätt tuffa.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

vändningar vet jag inte, har ju fortfarande mina ögonstenar Nurgle och mina guards är ett lag som är roligt att spela men blev sugen på att göra något med mina black reach marines helt enkelt :)

har även testat att spela dem nu och måste säga att de var riktigt roliga att spela, roligare än vanilla marines och chaos marines. Ungefär samma nivå som Nurgle (fast säkert roligare att möta ^^)

Har gjort klart andra squaden nu samt börjat med objective markers och en squad storm claws:
Bild

Bild

Bild

Som ni ser är den andra squaden lite annorlunda målad och jag kommer fixa upp första squaden till det också.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

som de som läst arméliste-delen av forumet och snubblat på Red fangs dalcon vet så har jag tagit upp en kamp mot klockan att måla strax över 1000pts space wolves på ca 3 månaders tid. Här är hur armén ser ut än så länge, förhoppningsvis kan jag byta ut alla wip-bilder mot färdiga innan dalcon.

Bild
Vad som är kvar: KLAR!

Bild

Bild
Vad som är kvar: Måla och basa allt utom vargarna.

Bild

Bild
Vad som är kvar: Måla den.

Bild
Bild
Vad som är kvar: Måla en shoulder pad.

Bild
Vad som är kvar: Måla 6 marines

Bild

UPDATE!
Runepriest och squad B klara inför dalcon
Senast redigerad av 2 Neth_Oni, redigerad totalt 25 gång.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Det ser finfint ut! Fixa baserna på vargarna så att de är runda/rundade så blir det ännu bättre!
Människomat, till exempel spannmål.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

tack :)
jo, jag skulle verkligen vilja fixa rundade baser till vargarna. Men det känns som en grej som jag bara kommer sjabla med. Men till framtida vargar och bikes ska jag iaf försöka mig på det

Skriv svar