Neth_Oni's allt i allo blog
Re: Neth_Oni's allt i allo blog
En sak som jag lärt mig (by trial en error!) är att det blir sällan att se bra ut om man har osl i flera olika färger på modellen så ja, idén var att ha samma på plasman som på ögonen.
Jag håller med om man kan ha för mycket men vet om jag håller med om det här är för mycket, nå mindre och det skulle inte märkas om man inte plockar upp modellen och kollar nära.
Dheneb stone är vad jag grundat med, följt av badab black, dheneb igen, dheneb blandat med vitt. Men jag valde att hålla tonen nere och se lite skitigare ut. Sist jag målade döskallar (till mina Cryx) så klagade alla på att de såg för ljusa och rena ut. Men jag är fortfarande kluven, gillar när det blir lite skarpare kontrast mot resten av modellen men är också rätt nöjd med han som han är nu så vet inte om jag vågar pilla nå mer, med risk för att behöva måla om
Jag håller med om man kan ha för mycket men vet om jag håller med om det här är för mycket, nå mindre och det skulle inte märkas om man inte plockar upp modellen och kollar nära.
Dheneb stone är vad jag grundat med, följt av badab black, dheneb igen, dheneb blandat med vitt. Men jag valde att hålla tonen nere och se lite skitigare ut. Sist jag målade döskallar (till mina Cryx) så klagade alla på att de såg för ljusa och rena ut. Men jag är fortfarande kluven, gillar när det blir lite skarpare kontrast mot resten av modellen men är också rätt nöjd med han som han är nu så vet inte om jag vågar pilla nå mer, med risk för att behöva måla om

Känner att Night lords färgschema är för färgglatt för chaos, kommer nog fortfarande måla upp några till senare, men har börjat måla Iron warriors nu istället! Dock lite annorlunda från hur de flesta andra målar dem, mina är bra mycket skitigare, rostigare och rent av ondare! ^^
Temat är Warsmith Honsou's armé av främst Iron warriors plus en hel del andra saker, som Kroot mercs, pirater och andra renegade marines. De kallas Bloodborn.
-
Claimh_Solais
Det där är en sjukt snygg iron warrior , precis så som jag vill se dom , mörka och onda
det gula har du med fixat riktigt bra , topp klass här broder
får du en hel arme av dom här gubbarna kommer det äga mycket
det gula har du med fixat riktigt bra , topp klass här broder
får du en hel arme av dom här gubbarna kommer det äga mycket
tackar 
Jag batchmålar metallen på 5 åt gången och sen måla det gula plus detaljer var för sig, är tanken iaf, så kanske hinner måla merparten av armén i tid till nästa chaos codex. Jag är snart klar med marine nr 2 iaf!
Jag batchmålar metallen på 5 åt gången och sen måla det gula plus detaljer var för sig, är tanken iaf, så kanske hinner måla merparten av armén i tid till nästa chaos codex. Jag är snart klar med marine nr 2 iaf!
- Styranimon
Håller med, grymt snygg! 
Snyggt målat, men det påminner mer om en black legion marre än en iron warrior.
Men det kanske bara är kameran som inte fångar metallen så bra.
Men det kanske bara är kameran som inte fångar metallen så bra.
De är ju mörkare än vad de vanligtvis målas som men det syns mer att det är metall irl, ja. Det gula däremot ser inte lika bra ut irl på den modellen, modell 2 som jag målade klart igår kväll fick jag till det gula bättre.
En till marine! Inte helt nöjd med plasmaeffekten, men det duger tills jag lärt mig måla sånt ordentligt: