SVFAQn 6.2

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

SVFAQn 6.2

Inlägg av Katarsis »

Lite uppdateringar inför bla GothCon. Ändringar från 6.1 markerade i rött. Denna version är primärt tänkt att hantera armélistebyggandet inför GothCon och det kommer antagligen en till version innan GothCon som hanterar mer spel-relaterade frågor.
Bilagor
SvFAQ 6.2.pdf
(149.33 KiB) Nerladdad 970 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Stefan-RT »

Ah sweet! kan nu använda contemptor och pods (dreadclaws) i min pre-heresy lista sen.
fast blir inte till gothcon, blir senare projekt :D

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Flogger »

Mina Tau blev precis mycket lyckliga! :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Katarsis »

Ignorera 5.4.1 Valkyries/Vendettas och Ouflank - detta kommer att tas bort från nästa version av SVFAQn i och med att GW själva har erratat det annorlunda.
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Gustav »

Har äntligen kunnat kolla IA1 2ed och undrar nu hur Heavy Artillery Carriage Battery (IG) kunnat komma med?
Earthshaker med åtta T7 wounds varav fyra har 3+ save för 75p, kan köpa extra wounds för 6p styck och kan vara i batteri om 3.

Det är inte så att den blivit förväxlad med Earthshaker Platform Battery (som inte finns med i SvFAQ 6.2) som är riktigt mycket sämre (forgeworld är goa när det gäller balans, grejerna är på sidorna efter varandra, kostar samma poäng och den ena tål 10 gånger mera utan överdrift)?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Katarsis »

Hmmm... Jag skall kolla på det. Har för mig att vi i diskussionstråden sa att alla artilleripjäser med en massa crew var tveksamma. Kan vara ett misstag att dom två har förväxlats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Ancalagon »

De är dock bra på helt olika sätt. Crew kan fly ifrån sitt artillery, speciellt eftersom det är så få crew. De är också inte speciellt tåliga mot t.ex poision, eftersom det då inte spelar nån roll med deras höga T.

Tanks har AV och squadron reglerna för fordon gör dem tåligare om de är fler än 1, immuna mot allt skytte under S4/poison etc.

Därmed inte sagt att artilleri inte känns bättre ändå eftersom de kostar lika mycket, men så sjukt mycket bättre är de inte. 1 crew = moralslag, vilket inte är helt omöjligt att faila med Ld7.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av DHettNeck »

Dags för en uppdatering snart kanske?

Finns just nu många frågor som diskuterats till leda.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

SamuelB
Inlägg: 470
Blev medlem: 16 mar 2012, 10:37
Ort: Jönköping

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av SamuelB »

DHettNeck skrev:Dags för en uppdatering snart kanske?

Finns just nu många frågor som diskuterats till leda.
+1

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: SVFAQn 6.2

Inlägg av Ancalagon »

Vi diskuterar just nu flera av de senaste frågeställningarna som kommit upp och dessa kommer såklart med i nästa version. Tror dock att vi vill invänta nya SM och eventuella frågetecken som uppstår i den innan vi uppdaterar. Det är ju en ganska stor release.

Skriv svar