Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av imp »

Så kör även GW på GT
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av Olof »

"A unit with the special rule to move in the assault phase instead of launching an assault may do so even if it has
arrived with deep strike the same turn."

Battlesuits och drones får alltså göra assault moves rundan de deepstrikar trots att det står i codex att de inte får det? Hejja!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av imp »

Ja
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av speedfreek »

I Sverige är det så, men i GW-land går Codex före BBB, så det är bara Celestine som får hoppa.

Palmer
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 aug 2009, 15:43
Ort: Hörby

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av Palmer »

Inte för att vara elak men FW har ju släppt IA1-uppdatering. hur skall man tolka den i förhållande till diskutionerna här på forumet. Jag bara undrar om jag får och vad jag får jag använda i min IG armé?
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av Yautja »

Bara en fråga, såg att Dark Angels inte köper sina Ravenwing Support Squadrons utan IA updatens Land Speeder Squadrons. Helt ok, fastnade dock på "Vehicles not on the list may not be used.". Är detta en översikt från det faktum att sex manna Ravenwing Attack Squadron kan köpa till sig en 100 pts Land Speeder med Assault cannon som en del av sitt FoC slot. Dvs Betyder detta att en sex manna Ravenwing Attack Squadrons inte får köpa till sig sin Land Speeder?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av Katarsis »

Det är ett litet fel som smugit sig in i FAQn, Dark Angels skall köpa Land Speeders från sitt eget codex, både till Attack Squadrons och Support Squadrons.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av xdanskx »

Palmer skrev:Inte för att vara elak men FW har ju släppt IA1-uppdatering. hur skall man tolka den i förhållande till diskutionerna här på forumet. Jag bara undrar om jag får och vad jag får jag använda i min IG armé?
Jag undrar lite över samma sak, exakt vilka Imperial Armour-böcker som gäller.

Det känns lite som att IA ställer till med mer än vad det ger.....
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av Katarsis »

xdanskx skrev:
Palmer skrev:Inte för att vara elak men FW har ju släppt IA1-uppdatering. hur skall man tolka den i förhållande till diskutionerna här på forumet. Jag bara undrar om jag får och vad jag får jag använda i min IG armé?
Jag undrar lite över samma sak, exakt vilka Imperial Armour-böcker som gäller.

Det känns lite som att IA ställer till med mer än vad det ger.....
SvFAQn diskuterar. Självklart skall det vara tydligt vad man får och inte får spela med.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar

Inlägg av DHettNeck »

Är det bara jag som känner att man borde få välja på att köpa saker ur sin codex OCH IA med en tillhörande bannlista? Köper nån en dyr gamal chimera istället för en ny bra billig så är väl inte det hela värden.

Som det är nu på Valcon II så kan jag inte använda SWFAQn då det är för många "kids" (nej Axel kommer mig veterligen inte :P) som har det krångligt nog som dom är. Om dom inte får handla ur sitt codex som vanligt skulle det bryta ihop.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar