Sverige FAQn 5.0

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Gustav »

Boggalogg skrev:Man kan ju börja med att ta bort "FAQ" eftersom det faktiskt inte finns en enda fråga i dokumentet
Precis. Swedish tournament pack eller nåt sånt hade varit mycket bättre, minns att jag störde mig som fan på namnet när jag började kolla på turneringsscenen.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Zurken »

Jag tycker att man borde ge alla arméer tillgång till anti-air. Ett enkelt sett är att låta folk köpa Flak-missiles till sina missile launchers för +5p. Flyers är otroligt starka och ett antal arméer kan verkligen spamma flygplan till den grad att det nästan blir spelförstörande.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Sverige FAQn 5.0

Inlägg av LillePer »

För missile launchers kan alla arméer ha? Hrm..

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Halvar »

Zurken skrev:Jag tycker att man borde ge alla arméer tillgång till anti-air. Ett enkelt sett är att låta folk köpa Flak-missiles till sina missile launchers för +5p. Flyers är otroligt starka och ett antal arméer kan verkligen spamma flygplan till den grad att det nästan blir spelförstörande.
Jaaaa, och så kan man sparka på de som ligger mer.
Ja' än't bittä'!

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av MITTZ »

Om man ligger MER förtjänar man att sparkas på ;)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Halvar »

Haha, ja där fick jag trots att jag nästan är munk.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Zurken »

Självklart ska de lag som inte har missile launchers få möjligheten att köpa skyfire för en billig poäng summa, jag menade inte att förolämpa något lag.

Det är nog relativt lätt att göra.

Edit: Hmmm... har man skyfire så kan man ju bara skjuta snapfire på saker som inte flyger, det borde vara en gratis (eller billig) upgrade då man offrar rätt mycket.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av kombat »

Jag tycker det är dumt att ge tillval till saker som inte är menat att de skall ha det. Hur kul är det med flyers när Longfangs kan peppra ner dem som de vore av papp och att de har skyfire på jsut de missilerna betyder ju ingenting för då skjuter man bara krak istället om man ska skjuta på mark föremål. Det bästa som GW gjorde va att ge Hydrorna skyfire. Helt plötsligt blir de inte auto-include i alla IG arméerna men fortfarande ganska hyfsade för sina poäng och har man mycket fliers i sitt meta kan man alltid alliera in en enhet med 3 hydror. Att ge enheter skyfire utan uppenbara nackdelar är direkt spelförstörande och den beryktade flyer spam listan är långt ifrån bruten. Visst det är skitsvårt att döda saker från den men såfort man deployar sina 5-manna warrior enheter för att plocka objectiv som 5/6 missions har nuförtiden så har de rätt dålig staying power och man kan alltid swarma objektiven så de kan de inte kan deploya i närheten. Och deployar flyer armén för ltie eneter från början finns risken att de blir utskjutna i runda 1 och autoloosar. Så jag är ganska skeptisk till hur bra listan egentligen är.

Jag tycker man skall vara extremt restrektiv hur man ändrar framförallt i tillval, det samma gäller IA som jag antingen tycker man skall tillåta helt eller inte alls inte cherry-picka och ta bort det man tycker är värst (för det blir sällan rättvist och det som finns i codexar är oftast dubbelt så hemskt.)

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av MITTZ »

Jag håller med dig i sak att vi inte ska gå in o ändra bara för att det känns orättvist nu i början.

MEN, om man ska flytta så mycket mer av spelet upp i luften borde nog de flesta ha tillgång till något med skyfire. Jag hade verkligen väntat mig att gw skulle styra upp det i o med nya reglerna.

Ta tyranids t.ex, hur många builds kan de som spelar dem knåpa ihop, som har en rimlig chans att få ner flygarna? Det är väl inget som hindrar att de 9x5 (+3 andra units) warriorenheterna deployas på bordet och alla tolv flygarna zoomar in o släpper sin död. Om vi nu ska ta necrons som exempel.
Själv spelar jag eldar o vi har inte tillgång till skyfire eller egna flygare så det kan säkert bli tufft för oss oxå.

Men som sagt, vi kanske ska låta bli o gå in o styra för mycket nu i början.
Senast redigerad av 1 MITTZ, redigerad totalt 7 gånger.

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Mag-El »

Vet inte om man ska räkna in Allies som en resurs att döda flygare. För det öppnar upp för en hel del arméer iom att alla förutom Nids då kan ta in IG eller Necron till olika grad som kan lösa flyer problemet. Ev får Chaos saker som hanterar Flygar "problemet" som kan alliera in sig med ett antal med.

Svårt att veta om GW har det i åtankarna att man kan göra så tills man får sin Codex uppdaterad.

Skriv svar