Sverige FAQn 5.0

Moderatorer: Katarsis, Argos

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av MITTZ »

@mag-el
Och du ser inte begränsningarna i det?
Jag har ju aldrig sagt att det är fel på flygare eller reglerna för flygare. Det jag tycker är tråkigt är begränsningarna. Att känna sig tvingad att välja mellan ett fåtal enheter.
Forgeworld hade jag inte ens tänkte på, tack för tipset, är de anpassade till 6e?

Jag tycker varken att vi ska ändra i reglerna eller kompa förrän vi gett allt det nya en rejäl chans.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av imp »

fjugin skrev:Jag föredrar att eventuella balansproblem med flyers löses med restriktioner eller komp över att man går in och ändrar i reglerna.
Fast komp och restriktioner är ju i princip samma sak som att ändra på reglerna. Vi har ju komp för att vi inte godtar att GW gör balanserade arméer, då ändrar vi ju de förutsättningar som finns.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Skulliz »

@Mittz:

I slutet av juli ska FW släppa en flygplans-bok med 34 fliers och 13 AA-enheter anpassade för 6th

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av fjugin »

imp skrev:
fjugin skrev:Jag föredrar att eventuella balansproblem med flyers löses med restriktioner eller komp över att man går in och ändrar i reglerna.
Fast komp och restriktioner är ju i princip samma sak som att ändra på reglerna. Vi har ju komp för att vi inte godtar att GW gör balanserade arméer, då ändrar vi ju de förutsättningar som finns.
Jo, men ett mindre sådant. Ändringar direkt i regler i böckerna påverkar både hur kan bygger armén och hur den funkar på bordet. Komp och restriktioner ändrar bara hur man sätter ihop sin armé, väl på bordet funkar allt precis som det står i codex/regelbok. därför föredrar jag det ena före det andra.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Röde »

Dubbelpost. :oops:
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 8 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Röde »

Röde skrev:
Skulliz skrev:@Mittz:

I slutet av juli ska FW släppa en flygplans-bok med 34 fliers och 13 AA-enheter anpassade för 6th
Tada!

http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/I ... UTICA.html
En annan sak som man kan påpeka för sin motståndare är hur Flyers ska röra på sig. Det tror jag det kommer att fuskas med en hel del. Värt att påpeka att en zoomande flyer gör en pivot först och sedan rör sig i en rak linje i uttagen riktning och rör sig minst 18". Dvs som flyers gjorde i IA tidigare. Inget j*vla glida omkring i sidled och vrida på sig efteråt mm. Om alla som möter flyers är lite kinkiga på just dessa punkter så är nog en del av problemet redan löst.

Mina 2 öre.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Seregon »

Exakt. Mot rena flygarlistor är det alltså "bara" att ta sig in så man är 18" från motståndarens bordskant så är flygarna i stort sett värdelösa.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Mag-El »

Man måste väll inte flyga parallellt med bordskanterna när man kommer in.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Röde »

Mag-El skrev:Man måste väll inte flyga parallellt med bordskanterna när man kommer in.
Nä. Men deras rörlighet är ju ändå rätt begränsad och således deras "fire arc".
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Sverige FAQn 5.0

Inlägg av Mag-El »

Röde skrev:
Mag-El skrev:Man måste väll inte flyga parallellt med bordskanterna när man kommer in.
Nä. Men deras rörlighet är ju ändå rätt begränsad och således deras "fire arc".
Syftade mer på Seregons post angående om att komma inom 18" ifrån bordskanten.

Skriv svar