Sverige FAQ:en 4.0

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Boggalogg »

Nu när jag läst dokumentet har jag egentligen bara en fråga: Var står frågorna? Rent tekniskt är detta inte någon FAQ så länge det inte finns några frågor

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Katarsis »

Boggalogg skrev:Nu när jag läst dokumentet har jag egentligen bara en fråga: Var står frågorna? Rent tekniskt är detta inte någon FAQ så länge det inte finns några frågor
Se det som regelförtydliganden då.
Mutt skrev:Som jag sa en gång innan, Imperial guards Centaur borde köpa upgrades från hellhounden istället för chimeran (så den kan köpa searhlight och smoke launchers).
Mycket IA kommer att behöva göras om, dels på grund utav sådana konstigheter så det kommer förhoppningsvis in i nästa version.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Yautja »

Katarsis skrev:Mycket IA kommer att behöva göras om, dels på grund utav sådana konstigheter så det kommer förhoppningsvis in i nästa version.
Lagom till 6th edition som invaliderar resten av Faqen :D ?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av kombat »

Jag har för mig att i den uppdaterad versionen av Apocalypse så delar man in grejerna i 40k/apocalypse dvs de som är lämpliga att anända i 40k och Apocalypse och de som bara är lämpliga i Apocalypse hade det inte funkat rätt bra att om man vill använda sig av IA så kan man använda denna indelsning.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Silvertejp »

Den här versionen borde läggas in under SWE FAQ på startsidan utav svenska40k.se där ligger just nu en länk till 3.2

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av fjugin »

Katarsis skrev:Här är den. Kommentera gärna. Vissa saker kom inte med (snabba karaktärer t.ex.), delvis på grund av tidsbrist, delvis på grund av missförstånd. Men i den bästa av världar skall vi vi kunna diskutera klart allt och släppa igen efter BSK, lagom till Tour-finalen.
/Mattias och FAQ-gruppen
Hur går det med detta? Nått på gång?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Katarsis »

@fjugin: Innan DefCon siktar jag numera på, så om två veckor kanske. Eftersom mycket utav arbetet ligger på IA och jag är mest IA-aktiv så känner jag att det är möjligt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Halvar »

ohhh.... kommer malanthropen ha en chans att vara med? jag har inte lyckats hitta nya reglerna men jag gillar den så det skulle vara kul att slippa de tråkigare HQ-valen.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Katarsis »

Halvar skrev:ohhh.... kommer malanthropen ha en chans att vara med? jag har inte lyckats hitta nya reglerna men jag gillar den så det skulle vara kul att slippa de tråkigare HQ-valen.
Det är möjligt, måste bara utvärdera reglerna lite och övertala de andra om att tillåta saker från IA Apoc second edition.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Joppreck
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 mar 2011, 12:32
Ort: Borlänge

Re: Sverige FAQ:en 4.0

Inlägg av Joppreck »

Kommer det komma ut en FAQ som säger att grot mega tank tillåts, innan den 30 december (defcon)?

Skriv svar