Sverige FAQ:en version 3.2

Moderatorer: Katarsis, Argos

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av RobinF »

Serpent skrev:Och jag minns Tzeentchhjälten på Disc, med en Vortexgranat. Flyga 24-30 tum (minns inte längre), sedan kasta stor templat som dödar allt den rör vid. Död Eldrad i runda ett? Japp, tack så mycket... :cry:

Eller Virus Outbreak-kortet. Så sjukt spelsförstörande att GW (eller ja, Andy Chambers när han fortfarande var ansvarig för 40K) till och med gick ut och sa att man skulle riva sönder det.
Använd vortecks detonators, n00b! :D

2nd edition var väl inte helt balanserat kanske... (säger eldarspelarn)

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av guildmaster »

Vet inte om detta är rätt ställe att ta upp det, men länken tilll FAQ:n på svenska40.se pekar till en gammal version av FAQn. Länken finns på sidan

http://svenska40k.se/regler.php?action=sfaq

Den pekar på en PDF med version 3.0 av FAQ:n, vi är nu uppe i version 3.2.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Jocke Rapp »

Tack för upplysningen. :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av HeadWar »

Siege Dread och Chaplain Dread står listade på IA5, i verkligheten finns de i IA6.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Katarsis »

HeadWar skrev:Siege Dread och Chaplain Dread står listade på IA5, i verkligheten finns de i IA6.
Tackar, vi fixar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Yabob »

Kommer Kustom Force Field att ändras nu när GW rekommenderar att man inte får nyttja motståndarens wargear och specialregler om det inte uttryckligen står att man får det i regeln?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Katarsis »

Edit: Jag kan inte läsa.

@Yabob: Jag tror inte det, så som det är skrivet så tyckte vi senast det diskuterades att det skulle gälla för alla, även fienden, och då tog vi med i diskussionen att man t.ex. inte fick använda fiendens teleport homer. Vidare är det ett ganska ologiskt kraftfält om det bara skulle påverka en egna modeller.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Valrosskorv »

Katarsis skrev:Vidare är det ett ganska ologiskt kraftfält om det bara skulle påverka en egna modeller.
Nu snackar vi ju Orkisk teknologi... :lol:

EDIT: Medan jag kommer ihåg: Är det meningen att Black Templars inte ska kunna köpa Blessed Hull till sina Land Raider Crusaders?

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Excessus »

Ok, kanske bara jag som är petig, men på sidan 9, borde det inte vara "Ranged attacks against close combat" eller nåt? Att bara skriva "attacks" inkluderar ju attacker i närstrid, och det hade varit lite löjligt om man inte får använda närstridsattacker mot folk i närstrid...

Samt att "Blight Drone" i CSM entryn är felstavat.

Dessutom borde "Multiple psychic powers" bli ändrad då detta har blivit FAQ:at...
Victory points for vehicle squadrons
Victory points are always calculated for each individual vehicle, even if they are part of a squadron. Kill points are
calculated for the squadron as a whole.

Victory points for vehicle squadrons
When calculating victory points for vehicle squadron, calculate the victory points for every vehicle separately and not
as if the squadron was a normal unit.
Dessa två på sidan 10 borde kunna läggas ihop på något sätt imho.


Jag kan vara lite petig ibland, hehe... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Sverige FAQ:en version 3.2

Inlägg av Mortarion »

Excessus skrev:Dessutom borde "Multiple psychic powers" bli ändrad då detta har blivit FAQ:at...
Det är rätt mycket i Swe-FAQ:n som borde ändras eller tas bort i och med GW:s senaste FAQ:er.

Skriv svar