SVFAQn 6.4

Moderatorer: Katarsis, Argos

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Jag tycker tyvärr att det öppnar upp för en massa andra jobbiga situationer då andra enheter också vill få sina regler ändrade. Jag håller med om att Burning Charioten är lite konstig och antagligen inte är tänkt att fungera som dess regler beskriver. Nu kommer jag inte på några fler riktigt bra exempel, men Scout Bikes kan väll fortfarande ha Shotguns t.ex.?

Men om andra än jag själv i SVFAQn håller med dig så tar vi såklart upp det för diskussion.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Lillen »

Om den ska få nya regler vill jag att ghazgull ger fleet på WAAAGH! Lika för alla!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av daskad »

Jag håller med Lillen.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Flogger »

Förstår vad du menar Katarsis men är inte alla ganska överens om detta? Enda sedan demoncodexet kom har man ju gått och väntat på en FAQ som rättar till kärran men GW slutade ju släppa FAQs där i samma veva så det blev aldrig av. Har aldrig sett någon spela den för att reglerna är felskrivna.

Lillen skrev:Om den ska få nya regler vill jag att ghazgull ger fleet på WAAAGH! Lika för alla!
För gazze är ju helt ospelbar nu? Nej, just det, det är han inte! Han är fortfarande mongo-hård. Inte alls samma sak, inte ens nära.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Lillen »

Fast det hör inte till.

Ghazz är tänkt att spelas på ett sätt som reglerna inte tillåter.

Samma gäller flamersaken.

Även om ghazgull kan fungera så har han regler som fortfarande menar en sak men som inte fungerar under 6th.

Så ska vi ge oss in och FAQ:a enheter så tycker jag att det är mer än rätt att man ser till och fixar alla GW missar.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Lottomannen »

Ajajaj...
Bild
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Halvar »

Jag tror kat tänker på enheter som necrom wraiths som då också bör få relentless för sitt heavy weapon.
Ja' än't bittä'!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Ancalagon »

Jag är också lite tveksam till att gå in och pilla i onödan med regler på grund av "kom igen schyssta då, det skulle vara kul att se den på turnering!!" ;)

Om vi skulle göra det skulle vi som tidigare nämns behöva gå in och styra upp alla eventuella tokerier som GW gjort i regelskrivandet. Det finns gott om enheter/val som är rent skitdåliga enbart pga dess regler.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av LillePer »

Isåfall borde vi fixa ravenguards chapter trait. För det är tok fel. Men var ska man säga stopp?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SVFAQn 6.4

Inlägg av Flogger »

Ok ok, jag ger mig. Väntar på att GW fixar den.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar