Sida 1 av 3

SVFAQn 6.4

Postat: 27 nov 2013, 21:35
av Katarsis
Tillägg i rött, ändringar överstrukna. Imperial Armour oförändrat förutom att de nu ligger som en separat fil.
/Mattias och SVFAQ-gruppen

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 27 nov 2013, 21:43
av Halvar
varför fick inte spore mines, köpte i army lists och spawnade av biovores/harpies, samma behandling som tau vehicle drones?

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 27 nov 2013, 21:52
av Katarsis
Spore mines har något tydligare regler då de är "ignored for the purposes of any and all mission objectives". Så där tycker i alla fall jag att det inte finns några otydligheter. Gun Drones ger bara inte ifrån sig VP, men vad händer då om de dör först?

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 27 nov 2013, 22:13
av Flogger
Ni behöver uppdatera Imperial Armour. Mycket av det som ni har där återfinns numera i Imperial Armour Apocalypse (2013 då).

Annars tycker jag allt ser bra ut. Skönt att ni fixade det med reserves-re-roll grejen (även om jag inte är överens med er) ;)

Om jag fattat detta rätt så får inte en apotekare bära ett banner för ravenwing då han inte anses vara en veteran?

Upgrades for upgraded models
A model may only purchase an upgrade if it is legal for that model to have that certain upgrade in the armylist. For example: If an upgrade can be given to "any XX" and "any XX can be upgraded to YY", then YY cannot purchase the upgrade. If the upgrade could have been given to "any model", then YY could have purchased that upgrade.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 27 nov 2013, 22:47
av Katarsis
Flogger skrev:Ni behöver uppdatera Imperial Armour. Mycket av det som ni har där återfinns numera i Imperial Armour Apocalypse (2013 då).
Ok, då skall jag kolla på det.
Flogger skrev: Om jag fattat detta rätt så får inte en apotekare bära ett banner för ravenwing då han inte anses vara en veteran?
Det stämmer bra.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 28 nov 2013, 07:40
av DHettNeck
Bra jobbat! Kanon att många av frågorna nu finns med i dokumentet officiellt :)

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 28 nov 2013, 18:01
av Flogger
Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 28 nov 2013, 22:28
av Excessus
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 28 nov 2013, 23:24
av Flogger
Excessus skrev:
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)
Jag tyckte det var underförstått ;)


Men när ska detta ske? Behövs det ens en diskussion? Det känns verkligen som något som bara kan ploppa in där så vi kan få se häftiga kärror på turneringar. Eller är folk rädda för att det kommer göra Tau lite sämre? :P

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 01:35
av Excessus
Flogger skrev:
Excessus skrev:
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Fast det är ju bättre att lägga relentless på Exalted Flamer, för själva charioten har ju redan relentless... ;)
Jag tyckte det var underförstått ;)
Underförstått? I regelsammanhang? De diskussionerna som vanligtvis är så infekterade med intensiv lusläsning och överdriven exakthet? Nej nej, lika för alla... ;)