FLABBERGAST 21-22 September

Lite mysigare turneringar i Göteborg

Moderatorer: Joakim, keiko76

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Izin »

Stort tack till både arr och spelare!

Grymt kul att lira lite turnering igen och jag lovar att listan kommer vara mysigare nästa gång :wub:
17,83

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av katzenjammer »

Det är kul att höra att alla tycks ha haft roligt och vill se fler turneringar på västkusten. Jag hoppas kunna hjälpa till mer till nästa gång.

Också väldigt roligt att se folk skriva att de vill köra snällare listor, det vore kul om turneringen kunde få den prägeln och att folk såg det som den stora chansen att tänka annorlunda på en turnering.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Inlägg av Asplund »

Jag var en av de stressade typerna som målningsbedömde i år. Det var kul att höra att många under kollen uppskattade att vi la tid på det, och lyssnade på hur vi tänkte med poängen.

Jag var inte direkt inblandad i arret, men nästa turnering hoppas jag att jag har mer möjlighet att lägga tid på målningsbedömningen. Gast har länge varit kända som en aning tokig förening som gillar kassa listor, snygga arméer och snälla spelare. Till nästa gång hoppas jag vi kan köra på en liten del målningsmall och en större del subjektiv bedömning. Givetvis har arr sista ordet, men jag tror vi kan göra rättvisare bedömning så, samt sporra er spelare till att göra dom där sista sköna penseldragen ;-)

Jag och flygmaskin valde ut Olofs armé och Necronerna till BP, då de var de två arméer vi ansåg tjusiga och klara. Övriga valde arr ut.

För övrigt var ena Iron hands armen min, som jag lånade ut som inhoppararme. Att den skulle vara med i BP blir lite väl tydlig svågerpolitik ;-)

Hoppas ingen tog illa vid sig av vår bedömning. Fick ni inte full pott berodde det på att baser var olika, något var omålat eller att delar av armen var målat i tydligt sämre nivå. Inte på att vi inte gillade det vi såg. Många arméer var riktigt nice och hade grym potential, men några behövde få den sista putsningen på delar av sig. Förutom två som inte var klara alls, men dom två var medvetna om det och fick poäng därefter.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

Det var 40 spelare på turneringen men en var arrangör med reservlista, hur löser ni detta? Han spelade ju trots allt mot folk som därmed fick/tappade poäng av att vinna/förlora mot honom som helt klart påverkar hur det går för dem och de de möter efter det. Men samtidigt var det en lista som inte fanns med. Kommer ni räkna det som 40 spelare eller räkna bort reserven (som låg nånstans i mitten?)? Skulle vilja veta då det är Linus som hänger på tråden om han kvalar till SM eller inte och då varberg är sjukt långt bort för oss och vi redan är inplanerade att åka dit på lagturneringen skulle det vara trevligt att kunna planera lite iaf :)

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Max »

Planen är att räkna honom som en spelare. Du får definitivt svar imorgon.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Max »

Det var en 40 manna turnering

Skriv svar