FLABBERGAST 21-22 September

Lite mysigare turneringar i Göteborg

Moderatorer: Joakim, keiko76

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

Jag får tacka för en grymt trevlig turnering där jag för en gångs skull inte mötte en enda lista hårdare än min egen (undrar varför?) och mycket trevligt att mat fixades åt oss! Jag har lite ris och ros till turneringen men tar det i den specifika tråden när den dyker upp. Men en sak vill jag bara ha sagt. Två gånger gick jag på toa och det såg ut som jag vet inte vad. Vi är väl alla vuxna män, och kvinna? Lite hygien tack! Står inte gärna och torkar reda på efter andra...

Jag lovar att spela en mycket snällare lista nästa gång (gothcon, flabbergast vår?)

En extra applåd från Dalarna till arret! :)

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Kerrai »

Vill tacka för en riktigt trevlig turnering med bra lokaler, skönt upplägg ruggigt bra arrangörer. Uppdrag och terräng var även dem väldigt bra.

Sedan vill jag tacka mina motståndare extra mycket för 5st riktigt trevliga och oftast jämna matcher (tills det fortsatte till tur 6-7 och mina modeller försvann :))
Tack för att ni röstade in mig som vinnare för sportsmanship, och förlåt att jag inte kunde vara där till slutet och tacka folk direkt. Var tvungen att lämna för universitetarbete.

Er sportsmanshipsvinnare - Martin Nilsson
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Hylander »

Stort tack till GASTarna för att ni fixade en turnering i Götet. BEehövs fler, nära mig?, och detta är en bra start.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

Jag har ju en "dum phone" så kollade aldrig ställning osv på plats och lånade telefoner av folk i det hastigaste för att rapportera resultat och sportsman men har kollat lite nu efter att ha kommit hem. Blev lite förvånad när jag kollade målningspoängen. Jag har 6 i målning och var med i best painted, vilket gav 3 poäng, så jag fick alltså 3 poäng för målningen? Först och främst, hur vart jag uttagen till best painted då? :P Men skulle vilja veta resonemanget där. Jag hörde det pratas lite om att ni valt att sub-bedömma lite mer än att bara gå efter mallen vilket är helt förståeligt då det ger en bättre bedömning. Men allt i min armé var målat med highlights, shading, blacklining (gubbarna som var i fel färgschema var inte blacklinade) och alla hade sammanhörande baser. Jag hade även 3 objectives med armétema och rätt basning, om än de var mer basic färgade än gubbarna. Även om vi helt tar bort "Konverteringar, highlights, djup +3" för den firewarrior grupp som hade cityfight camo istället för ökencamo och en fisk som var målad som infanteriet istället för som resten av fordonen så borde det väl ändå bli 4pts för allt målat och basat och objectives?

Ni har ju final word men skulle ju iaf vilja veta varför :)


Sen vill jag bara kolla om det är någon arrangör som sagt hur det fungerar vid wipe för jag hörde av en motståndare att matchen avbryts när det sker vilket kostade mig en massa poäng som jag hade hoppats plocka senare då jag är van vid att turneringar brukar köra på att man spelar klart matchen, inklusive rullar för fler rundor osv. Jag skulle vilja veta om han hade rätt eller om jag ska piska mig själv för att inte faktiskt kolla med en arrangör på plats istället för att lita blint på mina motståndare.


Och glömde att tacka alla mina motståndare också som alla var mycket trevliga och höll humöret uppe trots att jag stod och kastade edamer i ansiktet på dem! Har aldrig haft så svårt att rösta för sportsman då alla förtjänade det. Lovar återigen att spela en snällare lista nästa flabbergast/gothcon vad nu som kommer först. :)

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Max »

Wipe grejen var en fail från vår sida, skrevs här i forumet men har svarats på när det frågats om också. Man spelade klart matcherna vid wipe, men det är något som vi ändrat oss om sen vi la ut första posten. Detta skall bli klarare till nästa gång.

När det gäller målningen så var det inte automatiskt 3 extra poäng för att vara med i best painted. Tror du fick 7 poäng i målningen, sen förmodligen ett avdrag för att något inte var färdigt eller liknande. När det gäller best painted var det bara två arméer som fick maxpoäng i målning, och sedan tog vi ut två av de arméer som hade sämre målning som vi tyckte var fräcka och kunde vara intressanta i ett best painted sammanhang.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

ok, då är jag med!

Ska bara ta o piska mig själv nu då :P

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

Tänkte bumpa en fråga som ställdes, kommer vi kunna få se resultaten av omröstningarna för sportsman och best painted? :)

Jochen
Inlägg: 120
Blev medlem: 13 jun 2010, 10:04

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Jochen »

Va? Skulle vi spelat klart matchen efter wipe?
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Flogger »

Jag köper helt att kinnunens armé fick dålig målning, de flesta vapnena vara bara svartsprayade och inte målade alls. Därför har jag även noll förståelse för att han var med i best painted. Men men det sagt, den var sjukt snygg förutom det :)

Angående kinnunens lista så bör den inte ens fått vara med, den var alldeles för ostig, även för komp 1. Men jag anser även att Riptides och Wraithknights bör förbjudas till nästa Flabbergast (får inte kairos vara med så ska fasen inte de andra två hårdostarna få vara med).

Inget illa mot dig nu Robin, hatar inte dig, bara din lista ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: FLABBERGAST 21-22 September

Inlägg av Neth_Oni »

So did I ;) Men du har fel om att vapnena skulle varit svartsprayade, förutom riptiden och hammerheaden (vilket är stora vapen och därmed syns tydligt att de inte var high lightade). Men jag såg både en och annan armé som jag hellre hade sett i best painted än faktiskt alla de 4 som var det. Black templars och båda? iron hands (iaf en av dem) var mycket snyggare och verkade klara.

Och visst var min lista hård men samtidigt gimpade jag mig själv. Hade en hård lista men med för få scoring för att kunna ta max poäng i flera av matcherna och med så låg komp är maxpoäng något jag måste försöka ta för att kunna vinna. I sista matchen tog jag allt jag kunde ta (de 3 småpoängarna och båda 4-poängs objectiven och båda 3-poängsobjektiven) men hade behövt ta ett 2-poängsobjektiv till för att ta maxpoäng men hade inte scoring nog till det. Så listan var galet stark på att slå ut motståndarna men att ta det som var viktigt var den lite för svag på. Men i slutändan ångrar jag inte att för en gångs skull faktiskt ha spelat en ostig lista medan andra spelar snällare listor istället för andra hållet. ^^

Skriv svar