Ris och Ros

Lite mysigare turneringar i Göteborg

Moderatorer: Joakim, keiko76

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Ris och Ros

Inlägg av Joakim »

Tankar, könslor och ideer?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Dubbelturneringar är fanimej nästan det bästa.

Så bra grejer:

-Lokalen
-Maten
-Terrängen (ok liiite mer men den hamnar ändå på bra)
-Missions (helt galet bra! måste vara ett geni på missions som skrivit dem)
-Arrangörerna och mkt mer..
- MC. Fasiken vad najs han är att lira med.

Saker att förbättra:

-Lite mer tid i varje match kanske. Man kan tro att 1000p per skalle skall gå fort att ratta. Men kommunikationen mellan spelarna, för att båda skall vara med på vad som skall göras, tar lite mer tid än man tror.
- Vi spelare som inte fattar hur bra just detta konceptet är och kommer i drivor ;) (20 är rätt bra iofs ändå )
- Kör subjektiv komp rätt av. Mallen bidrar inte här, låt istället exempellistor och riktlinjer från GC inspirera oss.

Stort tack till alla som spelade och arrade. Vi gör hobbyn.
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Ris och Ros

Inlägg av bolterochkniv »

håller med om allt det som hylander skrev, hade en kanonhelg och hoppas på fler deltagare nästa gång, ni vet inte vad ni går miste om! ett annat plus tyckte jag var att nivån på arméerna genomgående var hög. de allra flesta hade snygga arméer uppställda på brädet!

maten får dock minus av mej, tyckte den var sämre än förra gången. jag tycker också att priset är en aaaaaaaning högt. särskilt med tanke på maten då. vet inte hur stora turneringens utgifter är och hur mycket maten kostar för arrangörerna dock.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Ris och Ros

Inlägg av Asplund »

Håller med föregående talare, och vill förtydliga att det var vegmaten som var tråkig. Torr och ensidig.

Maelstrom och lagturneringar höjer verkligen peppen för 40k!

Sportsmanship var sjukt svårt att sätta, saknade Gastversionen med fria poäng. Alla matcher skulle fått samma höga poäng isf!

Har lite idéer om hur vi löser målningsbedömningen till nästa gång. Aldrig sett så trötta bedömare innan.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Ris och Ros

Inlägg av Flygmaskin »

Sjukt nice turnering!

Jag tycker att Flabbermallen var nice att spela med. Kul att slippa massa dubletter.

Lokalen är kanon! Luftigt, ljust och så fanns det en lampa i diskmaskinen. Jävligt framtid!

Målningsstandarden var ovanligt hög. Minns att jag var sjukt besviken när jag målningsbedömde GC, men detta var trevligt. Kanske är det då att dubbel + flabbermall uppmanar att ta med sina mysgubbar istället för sina framstressade serpenter?

Trätärningar är fan the shit!





Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Ris och Ros

Inlägg av LillePer »

Angående priset så betalade alla fullpris och det enda vi går plus på är kioskförsäljning. Annars hade vi satt ett lägre pris.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Ris och Ros

Inlägg av bolterochkniv »

glömde fan ge plus för lokalen! den är så jävla nice och mad props till oscar(?) för att han fixar in oss där.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Angående pris tycker jag att det är billigt.

En hel helg med käk för 350:-. Vilken annan aktivitet ger mig detta? Hyr några filmer och två hämtpizzor hamnar ju i samma klass. En vända på krogen å man knäcker 350 lätt. Gå på resturang (lite bättre) å samma sak händer.

Nä jag ser det som rätt billigt.

Sedan är ju allt relativt till ev inkomst. Men man skall nog sätta det i relation till annat man vill göra på fritiden inte till vad man tjänar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
testuser
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 apr 2010, 21:41
Ort: Halmstad

Re: Ris och Ros

Inlägg av testuser »

Lokalen var väldigt trevlig. Överlag hög klass på tillställningen!

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros

Inlägg av Trulsante »

Jag stämmer in i hyllningskören:

+++

Lokalen
Formatet med dubbelturnering
Flabbermall
Motståndet
Medspelare - Daniel du var 3+kung!

---

Kompen från Stockholm! Alltså inte hur VÅR lista var kompad, utan Esters och Utters ;)
Att jag och Daniel lånade figgar till listorna... att förlora med 0,5p gör mig inte bara "Linus-Widner-bitter" utan "Per-Gahrton-bitter" när Nej-sidan förlorade EU-omröstningen 1994... http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... kel=912462
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar