Flabbergast vår Ris och Ros

Lite mysigare turneringar i Göteborg

Moderatorer: Joakim, keiko76

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Max »

Som vanligt vill vi gärna ha kritik om vad vi kan göra bättre, vad som funkade bra etc. Alla åsikter är välkomna!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Maten var riktigt bra samt löst på ett enkelt och bra sätt.

Terrängen var bra jag tror att några större losblockare kunde varit med (jocke förekom mig med detta när vi snackade)

Alltid kul med subkomp!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av bolterochkniv »

tack för en riktigt rolig turnering! tyckte upplägget var strålande på nästan samtliga punkter:
- borden var jättebra och det är väldigt kul med den nya dragninen mot att ha massa LOS-block på brädet. allt slit som gastarna lagt ner har betalat av sig!
- kompen kändes nice satt, och det var hyfsad spridning i toppen ändå med ett spann på 5-11 i top fem, vilket väl är ett kvalitetsmärke. cred till kompgruppen!
- lokalerna är toppen! hoppas att det fortsätter finnas möjlighet att hålla turneringar där framöver!
- sen såklart ett toppengäng som kom och spelade! riktigt roliga, varierade listor och de flesta arméerna såg bra ut, och rattades av ett reko gäng! en applåd till oss!

några små saker att anmärka på då:
-iallafall jag är så van vid att folk håller koll på tiden åt mej så jag tänkte inte alls på klockan under matcherna. det kunde varit lite tydligare med utrop osv, eller iaf uppmaningar till folk att ta större ansvar själva!
-kanske tillhör en minoritet, men käket var inte så bra. det är såklart nice att det ingår och man får det serverat, men hade nog föredragit typ en pastasallad eller så (spec på söndagen) framför en torr köttbit och lite tradig potatis (med reservation för att jag kanske gjorde keffa val och tog fel alternativ bägge dagarna!).
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Max »

angående utrop så hade vi lite problem med det, både för att vi spelade själva och för att jag hade lite krasslig hals. T.ex. med sportsmanship, när jag två ggr hade "ropat" att man skulle komma på och rösta, sätter mig och snackar med varbergarna som alla spelade i rummet, ingen har hört mig. Vi får fixa en visselpipa och en äggtimer eller nått till nästa år.

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av patrik thoren »

Tack för en riktigt bra turnering igen!

Bra mat båda dagarna speciellt söndagen med potatisgratäng och kött...mums!

Bra lokal.

Bra utbud av läsk samt vatten och lite tilltugg.


Det som inte var bra och måste bli bättre har jag redan tagit upp med arrangörerna så det behövs inta tas upp igen!


På återseende Putte. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Jimmy Johansson »

+
Kiosken.
Bra och varierad terräng, även om 4"-kullarna var lite knepiga med om man skulle gå upp på dom eller inte.
Mission var bra, även om vissa behöver korrekturläsas, exempelvis sista uppdragets hålla-mitten-del.

-
Tydligare utrop med återstående tid, och då även när sista rundan får påbörjas.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av MFL »

Håller med i det mesta som andra skrivit dvs:

Bra
Kiosk, mat (mycket bra löst så man slipper dra iväg och leta mathak, dessutom, i mitt tycke, bra mat)
Varierade bord. Gillar trenden som verkar gå mot mer och större terräng, men gillade samtidigt att alla borde inte hade det. Omväxling förnöjer.
Subkomp - Bra satt komp, åtminstone i de matcher jag körde
Väldigt bra lokaler, med bra temp och ovanligt bra luft! Brukar ju vara galet varmt och syrefattigt så man känner sig som en överkörd grävling efter ett par matcher. tycker också det var väldigt skeneröst med plats mellan borden.

Mindre bra
Som icke lokal spelare är 4 matcher på lördagen samt 1 på söndagen att föredra. Dels för att man kommer hem tidigare på söndagen, men också för att lördagen ändå är vigd åt att leka 40K, varför inte hela?
Alternativ kan också vara att dra igång någon timme tidigare på söndagen.


Överlag en skitbra turnering. Gillas starkt och ser redan fram emot nästa gång!
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Olof »

+
Bra missions, bra bord, bra med turnering i Göteborg, bra lokaler, bra att få maten levererad (gjorde strategiskt vegoval och fick bra mat på lördagen och so-so på söndagen). Stort tack till arrangörerna!

-
Jag fick för låg komp. :-)

Tidshållning borde man kunna hålla reda på själv. Inga-nya-rundor-utropet är dock bra om det kommer från arr, men det gjorde det tror jag.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Olof »

Måste bara säga att upplägget 3+2 matcher är att föredra. Fyra matcher på en dag blir för mycket, såväl för oss turneringsrävar som för nya spelare. Sen tycker jag att 09.30 var bra på söndagen men jag tycker vi kunde fått sovmorgon även på lördagen, då det inte spelar så stor roll hur sent man slutar. Ju senare man slutar, desto mindre öl hinner man dricka och så mår man bättre på söndagen.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Flabbergast vår Ris och Ros

Inlägg av Asplund »

Jag saknade nån lapp i köket med vilka tider som gäller.

Några få häften med utskrivna uppdrag hade varit gött med.

Skriv svar